5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Chrisvdscheer

Verbinden met windows gescharede printer

Beste,

Ik heb een windows gesharede printer nodig op een Macbook, alleen kan ik geen windows printers benaderen, wat kan dit zijn en hoe los ik dit op ?

groeten,

Bijdrager
    fred44nl

een windows gesharede de printer ??
    daar bedoel je misschien een printer die aan een windows pc hangt en daar geshared is.
    als dat zo is, dan moet die printer via Bonjour werken.
    op een MacBook heb je dat standaard, maar windows niet.
    dus moet je dat even opzoeken en installeren.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Is voor mij alweer een tijdje geleden… Je bedoeld dat je een netwerkprinter wilt gebruiken? Zo ja: Dan voeg je deze toe via systeemvoorkeuren > Afdrukken en Faxen > + symbool in de printerlijst.

Je moet wel al aangesloten zijn op het netwerk waar de printer op aangesloten zit. Als het goed is hoef je alleen maar de printer uit de beschikbare printers lijst aan te klikken. En anders moet je het adres achterhalen.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Hmmm… dat is precies het probleem ik kan de printer niet selecteren onder het kopje windows…. Kan daar helemaal niks…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bij mij (Windows netwerk met netwerk printer naar Mac) staat de netwerkprinter tussen de standaard printers. Als daar niks staat zou ik even checken of alles aan de overkant wel “open” staat.

Tot zover mijn netwerk kennis. Er is vast een OMT-er die je verder op weg kan helpen.;)

Succes!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.