7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

Verbinden met server WindowsNT automatisch?

Okay, eens kijken of ik dit duidelijk kan maken, systeembeheer kan me niet verder helpen… Op mijn werk zitten we met de afdeling met Macs op een WindowsNT server aangesloten. Op deze server staan meerdere schijven voor verschillende doeleinden. De door mij benodigde schijven staan in mijn mac bij mijn inlogitems. Bij opstarten zal de mac dan ook zien dat er verbinding met de server tot stand moet worden gebracht. Je krijgt dan hetvolgende venster in beeld:

We hebben allen een naam om aan te melden welke op de server geregistreerd is en er hangt geen wachtwoord aan. Eén keer return drukken en je wordt verbonden met de benodigde schijven. Dit wordt zo al jaren gedaan bij het opstarten van de machines op de afdeling. Maar dat moet toch geheel automatisch kunnen? Zo kan ik met bv. de webdisk van XS4all automatisch verbinden, dan krijg ik dat venster niet…

Ik kom hierop, omdat ik met telewerken vanuit huis via een syncprogramma ’s nachts verbinding wil leggen met de server op het werk en na syncen weer afsluiten. Dat laatste gaat vanzelf na de sync, maar het automatisch inloggen lukt me niet.

Is dit op de mac toch in te stellen of zou het probleem bij de NT server liggen???

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    appeltje-e

Ahum, waarom laat-ie het plaatje nu niet zien? Nou goed, kijk hier:
    http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=13125

Bijdrager
    macpro

Geef aan dat het wachtwoord in de sleutelhanger moet worden opgeslagen.
    Dan krijg je het venster niet meer.

Bijdrager
    appeltje-e

Ehm, zoals gezegd er is geen wachtwoord aan de gebruiker gehangen. Ik heb die optie aangevinkt wel geprobeerd, want geen wachtwoord is volgens mij ook een wachtwoord, maar dat werkt toch niet…

Bijdrager
    lemoentje

Heeft het altijd gewerkt en ineens niet meer, of heeft het nog nooit gewerkt? Ik weet dat bij Win2003 je wat security policies moet wijzigen op de server voordat je verbinding kunt maken met een Windows 2003 share. Ik weet alleen niet of dat bij Windows NT ook zo is.

Een goede site om dit soort dingen op te zoeken is http://www.macwindows.com/Win2000.html
    Ik heb hier ook mijn problemen m.b.t. windows 2003 kunnen oplossen!

Bijdrager
    macpro

Dan probeer eens om een wachtwoord aan die gebruiker te geven.
    En dan alsnog het wachtwoord opslaan in de sleutelhanger.

Bijdrager
    appeltje-e

Ja, dat werkt! Je zou zeggen, geen wachtwoord is ook een wachtwoord, maar dat gaat blijkbaar niet op… Systeembeheer deed er moeilijk over, maar uiteindelijk heb ik ze zo ver gekregen! Nu kan ik thuis mijn werk automatisch synchroniseren in de late uurtjes zonder mijn tussenkomst.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.