10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Stripe

Verbeterpuntjes aan iTunes

Wat willen jullie nog veranderd zien aan iTunes? Ik heb net mijn lijstje al op de frontpage gepost (hieronder staat het nog eens keer).
    Wellicht zitten tussen mijn lijstje wel dingen die al mogelijk zijn maar heb ik ze gewoon niet gevonden.

Mijn puntjes:
    1) Ik heb altijd mijn nummers gewoon in de grote lijst staan, of in typ een artiest of een album in. Dus geen playlist. Als ik dan bijvoorbeeld een nummer van The Killers luister en ik wil daarna Muse moet ik dit nadat het nummer van The Killers is afgelopen handmatig wisselen. Ik wil dus de optie dat ik kan aangeven dat ik na The Killers dat ene nummer van Muse wil.

2) Wat ik ook erg vervelend vind is dat als ik dus een artiest (laten we weer The Killers nemen) heb ingetypt en ik hier nummers van ga luisteren en ik daarna iets anders wil of iets anders even wil opzoeken, ik dit dan intyp maar dat iTunes dan stopt met het afspelen van The Killers zodra dat huidige nummer is afgelopen. Ik wil dat het gewoon doorgaat en niet zomaar stopt.

3) Laatste ergernis, als je door de lijst scrollt gaat iTunes na het aflopen van het nummer weer automatisch naar het nummer wat dan aan de beurt is. Kan je weer fijn opnieuw gaan scrollen.

Als dit allemaal veranderd zou worden zou ik iTunes vrijwel perfect vinden:)

Bijdrager
    iJoost

Vooral niet vergeten om alle goede ideeën hier ook meteen even in te stoppen, dan heb je kans dat er ook nog iets mee gedaan wordt.;-)

Bijdrager
    Stripe

Hey dat is een goed idee! Dankje:)

Bijdrager
    tjetta

Wat betreft puntje 1: gebruik dan de Party Shuffle. Die gaat lekker random (of van een playlist naar keuze) afspelen, als jij een specifiek nummer wilt luisteren sleep je die naar je partyshuffle en evt verander je daar de volgorde nog.

2) tja, waar moet hij dan mee verder gaan? Je hebt gezocht binnen een bepaalde selectie, en speelt daar iets af. Vervolgens haal je die selectie weg. Maar ik snap je ergernis:)

3) Dat is inderdaad heel irritant:)

Bijdrager
    Mandarijntje

En graag een Feat. vakje bij de tags:)
    Dit naar aanleiding van deze ergernis..

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik vind de look&feel niet meer van deze tijd en bijna Windows achtig aandoen… Coverflow en de nieuwe album browser zien er wel al weer stukken beter uit maar sluiten totaal niet aan op de rest.

Eigenlijk is Itunes een beetje de Hyves onder de programma’s aan het worden. (Qua layout dan;) )

Bijdrager
    Jor1

ik ben het daar mee eens. iTunes was zo heeerlijk SIMPEL.
    Nu zitten overal knoppen en functies die relatief weinig toevoegen… het oogt rommelig. Ik mis de oude iTunes qua uiterlijk.
    Maar qua werking blijft iTunes “Tha Bom!” :D

Bijdrager
    Afroman

Ik vind iTunes een heerlijk programma. Al die eye-candy is niet onnodig. Met de Grid-view kan ik sneller mijn liedjes vinden, Genius is gewoon leuk als je geen afspeellijst kan maken/wilt laten verassen. En het oogt niet rommelig. Want de genius-kolom kan je gewoon uitzetten…

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Afroman”

Al die eye-candy is niet onnodig..

Je hebt gelijk wanneer je bedoeld dat het geen tweede frontrow hoeft te worden. Maar het kan toch wel wat netter, strakker, overzichtelijker en meer samenhangend? De functionaliteit is natuurlijk helemaal top, daar hoor je mij niet over!

Na alle updates is het een opeenstapeling geworden van stijlen en verschillende logica’s…

Ik zal (ooit) eens een poging wagen om mijn ideeen los te laten op de skin :D

Bijdrager
    petitmal

Mijn puntjes gaan meer over de iTunes Store, maar dat is wel een onderdeel van iTunes:

1) Indeling songs muziekstore moet uniform worden. Bands en artiesten vallen vaak in meerdere categorieen – rock / electronisch / alternatief bijvoorbeeld. Is lastig met ordenen en aanmaken playlists. In het verlengde hiervan;
    2) Taal bij categorieen moet uniform. Zowel Alternatief als Alternative; Electronisch als Electronic…slaat allemaal nergens op.
    3) De optie “Alleen Album” bij aankopen moet verdwijnen.
    4) Aanbevelingen op basis van “artikelen in uw winkelwagen” geeft niet zelden artikelen als aanbeveling die zich al IN de winkelwagen bevinden.
    5) Spellingcontrole gebruiken voor tekst die in de iTunes Store gebruikt wordt.
    6) Oudere (?) in iTunes gebrande CD’s worden door de database als “onbekende artiest” gezien..
    7) Tijdens downloaden van aangekochte nummers is het lastig een playlist aan te maken – list wordt naamloos als download begint of klaar is voor een titel is ingevoerd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.