7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

    Bijdrager
    KarelWillem

    Verastel ADSL Business Internet werkt niet!!!

    Ik dacht dat ik alle internet-problemen wel een keer had gehad, maar mijn nieuwe Versatel ADSL aansluiting, met Arescom ethernet-modem, voegt weer een nieuwe dimensie toe.

    Alle instellingen kloppen volgens mij, modem is aangesloten op Airport. Airport heeft signaal; IP-, DNS en routernummers kloppen en mijn status is “verbonden met internet”.

    Dan zou je dus moeten kunnen surfen? Niet dus! Er werkt helemaal niets. De verbinding is compleet dood.

    Wat doe ik fout? Wie helpt me uit de brand?

    Hieronder staan mijn instellingen vermeld:
    http://home.wanadoo.nl/fre/adsl.html

    ‘Gelukkig’ heb ik nog een kabel-aansluiting…


    Bijdrager
    zkh prins bernard

    je links kloppen niet….


    Bijdrager
    KarelWillem
    ”zkh

    je links kloppen niet….

    Nu wel…

    Maar ik heb nog steeds geen adsl-verbinding.


    Bijdrager
    PeterMeeuwsen

    Waarschijnlijk staan je modem en je airport basestation allebei als DHCP-server ingesteld. Probeer eens dhcp op je modem uit te zetten (of op je basestation dhcp uitzetten).


    Bijdrager
    Julian

    heb je je mac al direct op de ADSLmodem aangesloten? Als dit al niet werkt weet je zeker dat dit probleem niet door je airport komt…


    Bijdrager
    JanWeijers

    Branden de WAN-link en LAN-link ledjes op de Arescom groen?

    Zet je computer uit, en vervolgens de Arescom uit. Sluit je computer direct op de Arescom aan. Zet de router aan en nu je computer (in die volgorde!).

    Zet DHCP op de Airport uit.

    Jan


    Bijdrager
    KarelWillem

    Gisteravond dacht de verbinding opeens: “laat ik eens gaan werken”.

    En ja hoor, zo geschiedde.
    Opeens kon ik het Net op.
    Downloaden met 80 Kb per seconde, enzovoorts.

    Helemaal stabiel is het nog niet.
    Na 2 1/2 uur klapt de verbinding er uit, maar vooralsnog werkt het.

    Ik heb overigens niets aan mijn instellingen/aansluiting veranderd!

    Bedankt voor al jullie hulp.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.