3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    met_een_biertje

Veranderen naam mailbox in Mail

Bij Mail wordt je mail opgeslagen in een mailbox met een naam als ‘POP-<emailadres>’. Nou heb ik ooit een account aangemaakt met een bepaald e-mailadres. Later heb ik dat e-mailadres veranderd, maar in de mailboxnaam wordt nog het oude adres gebruikt.
    Als ik nu een nieuw account wil maken met het oude e-mailadres, krijg ik de melding:

Het accountpad ‘/Users/<hier staat mijn inlognaam>/Library/Mail/POP-<hier staat het zojuist ingevulde e-mailadres>’ wordt al gebruikt door de account ‘<naam van het oude account>’.

(wat ik overigens voor een systeem waarbij gebruikersvriendelijkheid hoog in het vaandel gehouden wordt nogal een cryptische foutmelding vind; wat heb ik nou verkeerd gedaan?)
    Ik zoek dus een manier om de mailbox van het oude account te hernoemen naar het aangepaste e-mailadres, zodat ik een nieuw account met het oude adres kan aanmaken. Kan ik dit gewoon in de Finder doen, zodanig dat Mail snapt dat de mailboxnaam van een bepaald account is gewijzigd?
    Ik wil natuurlijk wel gewoon alle mail van het oude account bewaren.

Bijdrager
    Yaris

In Finder kun je de naam van je mailbox op dezelfde manier wijzigen als de namen van andere bestanden. Of je dan je mail nog kunt oproepen weet ik niet, maar probeer het gewoon. Als er daarna iets niet meer werkt zet je er gewoon de oude naam opnieuw in.

Bijdrager
    met_een_biertje

Goed, dat snap ik, maar ik vroeg me af of iemand eerder hier al tegenaan gelopen was en er een oplossing voor heeft. Ik had het nog niet uitgeprobeerd omdat ik dacht dat Mail nog wel ergens een configuratiebestandje bij zou houden met een verwijzing naar die naam, en dat blijkt na toch maar even proberen ook zo te zijn: er wordt na het renamen bij het opstarten een nieuwe map met de oude naam aangemaakt en ik ben al m’n mail kwijt (die overigens gelukkig weer terug is als ik die nieuwe map weggooi en de oude weer terug rename).

Heb het inmiddels als volgt opgelost:
    – Nieuwe accountinstellingen bij het oude account instellen
    – Nieuw account aanmaken met de oude accountinstellingen
    – Alle mail van het oude naar het nieuwe account verplaatsen

Maar het blijft vreemd dat je zo’n rare foutmelding krijgt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.