10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

AutoCorrectie op de iPad

Ik stoor me mateloos aan het feit dat de wooden veranderen als je iets typt.

Het gebeurt regelmatig dat er een ander woord verschijnt na het typen van een woord.

Bijvoorbeeld: ik typ ” groet” en er komt te staan ” gross”

Hebben meerdere daar last van

Bijdrager
    Yaris

Is dat niet de autofill die je bedoelt?

Bijdrager
    readefries

Ik krijg de indruk dat je iPa helemaal Engels is ingesteld. Je kunt er voor kiezen om de locale wel op Nederlands te zetten, zodat tijd, woordenboek e.d. wel Nederlands zijn.
    Volgens mij kun je die veranderen door in de Settings app te gaan naar General->International->Region format op Netherlands te zetten.

Je kunt ook auto-correction uitzetten in de Settings app General->Keyboard

Bijdrager
    Oppie
    Horloge op 29 januari 2011

Hebben meerdere daar last van

In de betekenis van:
    “Hebben meerdere daar last van!” of in de betekenis van:
    “Hebben meerdere daar last van?” ??

Moderator
    Poezenbeest

Het ligt in de toetsenbordinstellingen en het is inderdaad de autocorrectie die jou parten speelt…

Ga naar instellingen en kies links voor Algemeen. Kies in het een-na-onderste blok voor de tweede optie: toetsenborden. Je kan daar bovenaan een aantal opties aan en uitzetten, zoals de autocorrectie. Onderaan kan je kiezen voor internationale versies en daar bijvoorbeeld Nederlands en Engels kiezen.

Als je meerdere toetsenborden aan hebt staan, dan heb je links van de spatiebalk een wereldbol staan, daarmee kan je schakelen tussen de verschillende talen. Als je Nederlands wil tikken, dan moet er in de spatiebalk ‘spatie’ staan, als je Engels wil tikken, dan moet er ‘space’ staan.

Let wel op, de spellingscorrectie in Pages gebruikt de taal waar de iPad in is gesteld. Deze verander je door weer naar Algemeen te gaan in de instellingen en dan de optie Internationaal te kiezen, dat is de derde optie, onder Toetsenborden. Daar kan bovenaan de taal kiezen waarin de iPad (en dus ook de meeste programma’s) werken.

Bijdrager
    Horloge

Bedankt voor de reacties.

Ik heb auto- correctie veranderd en zal zien of het helpt

Bijdrager
    Chorro

Kijk hier eens

Mij stoort het ook vreselijk.

Bijdrager
    shanna61

Hoe kan je dan makkelijk een typefout herstellen, pijltjes toetsen zijn er niet om even terug te gaan naar de letter die vervangen moet worden?

Bijdrager
    inawt

Je kan een bepaalde letter selecteren door er even je vinger op te houden. Er verschijnt dan een vergrootglas, zodat je precies het goede selecteert.

Bijdrager
    shanna61

Bedankt Inawt.

Werkt inderdaad. Ik moest dit antwoord weten omdat iemand in een ander forum de Ipad een K-ding noemde omdat hij er niet fatsoenlijk op kon typen, omdat hij de letters niet kon wijzigen. Ik heb hem geadviseerd om eens te Googlen en anders voordat hij iets koopt de gebruiksreferenties op te zoeken en niet zomaar een apparaat aan te schaffen zonder voorkennis.

Een andere optie was dat betreffende k-ding gewoon weg te geven aan mij bijvoorbeeld. (hij bleek er achteraf toch wel aan verknocht) was veel handiger als een laptop, tweede opmerking snapte ik niet (had ook een samsung kunnen zijn) Dat is volgens mij totaal geen alternatief voor de Ipad meer een slap aftreksel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.