3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Stoobb

Veranderen DHCP bereik Time Capsule

Onlangs kwam ik erachter dat na een update van mijn Tim Capsule mijn DHCP bereik veranderd is. Via mijn provider heb ik een aangepaste reeks gekregen, zodat ik via BTMM de timecapsule van buitenaf kan bereiken. Nu kan ik alleen nog maar uit 3 reeksen kiezen: 10.0, 172.16 or 192.168. Maar de reeks die ik nodig heb is een reeks die begint met 37.17. Weet iemand of ik dat kan aanpassen in Time Capsule?

Voor update:

Na update:

Bijdrager
    Maurits

Dit is altijd zo geweest, dit zijn de ‘standaard’ dhcp reeksen achter een NAT router.

Als je Routermodus anders kiest, heb je wellicht andere opties, maar ik vermoed dat je beter jouw internet modem de DHCP adressen laat uitdelen, en niet de time capsule (die zal ook aan alle clients als iPhone enzo die 37.17.xx adressen geven, en ik weet niet of je dat wilt)

Ik heb dat op de zaak, en onze router geeft 5 dhcp adressen uit, dus als ik een airport aan die router koppel krijgt hij op de WAN poort een dhcp adres toegewezen wat in de kleine reeks met ‘onze’ internet adressen ligt.
    Maar alles hangt af van wat je provider toestaat.

In het algemeen zou ik voor ‘echte’ internet adressen die rechtstreeks op internet zitten liever vaste ip adressen kiezen, en de time capsule op de WAN poort een vast IP adres geven, en hem NAT routing laten doen, met intern 1 van de 3 voorgestelde reeksen.

Waarom wil je die reeks instellen?
    BackToMyMac zou juist ook voor mac’s achter NAT routers moeten werken….. (maar werkt niet altijd)

Bijdrager
    Stoobb

Beste mjsanders,

Het is zo dat de time capsule ook als router dient. Hij is aangesloten aan een glasvezelrouter bij ons in het verzamelgebouw. Met andere woorden, deze reeks is toebedeeld door de provider. Als ik een andere reeks wil dan zou dat betekenen dat iedereen aan dit interne netwerk dit aan moeten passen. Wat me vooral opviel is dat de keuze in reeksen nu beperkt is. Ik ben niet zo tech-man. Wat zou er gebeuren als ik het routeradres van de time capsule in een andere reeks zou zetten en de dhcp dan hierop zou aanpassen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.