22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

Verander Apple ID e-mailadres

Beste mensen,

op de website appleid.apple.com kan ik niet mijn e-mailadres veranderen. Mijn Apple ID is nog mijn gmail adres, maar die wil ik eigenlijk veranderen in mijn MobileMe/iCloud account. Echter als ik dat invul, zegt ie dat dat niet kan omdat MobileMe per definitie al een Apple ID is. Als ik dat adres nu ga gebruiken, ben ik wel al mijn apps en andere zaken kwijt. Iemand een idee hoe ik dit fatsoenlijk kan veranderen?

Dank!

Maverick9898

Bijdrager
    Cloudsurfer

Mij lukt het ook niet en ik vind het ook heel krom. Je kunt gewoon inloggen met je Me.com adres, maar je Gmail adres blijft overal staan als je officiele ID. Heel erg slordig, en ik hoop dat het binnenkort wordt aangepakt.

Bijdrager
    MrJvG

Dit is niet mogelijk!!
    Je GMail adres is je primaire e-maildres (dit kan je wijzigingen in een ander e-mail adres, maar geen @me.com adres) en je @me.com wordt automatisch je alternatieve e-mail adres.

Wel is het mogelijk dat je vanaf heden inlogt in de iTunes Store, App Store met je @me.com e-mail adres.
    Je kan dus op 2 manieren inloggen, je GMail aders en je @me adres.

Check ook eens de support pagina op de Apple website.
    http://support.apple.com/kb/HT4895

Bijdrager
    Cloudsurfer

En wat nu als ik mijn Gmail opzeg? Het is juist de bedoeling dat mijn iCloud mijn primaire email wordt! Dan blijft mijn Gmail adres dus voor altijd mijn primaire email, zelfs als ik hem niet meer gebruik?

Bijdrager
    MrJvG

http://support.apple.com/kb/HE40

Volgens mij op deze manier.
    Maar volgens mij kan het (voorlopig) niet?!

Bijdrager
    Cloudsurfer

De puntjes zullen wel in de komende weken op de i gezet worden. Hoe het nu is, is het behoorlijk krom. On-Apple, zelfs.

Bijdrager
    Maverick9898

Echt heel vreemd. Ik bel maandag Apple wel even, want ik heb nu geen idee meer waar ie mee synct, hoe en waarom.

Bijdrager
    EvtK

Maverick, ik ben erg benieuwd wat je terug krijgt. Vind dit zelf ook bijzonder irritant.. en vooral niet logisch.

Bijdrager
    Stirf

Ik doe een poging:

Je hebt een ID en Apple heeft in het verleden dit zo ingericht dat dit gelijk is aan een emailadres. Echter het is en blijft een ID, dus ook al je Gmail opzegt blijft dit je ID. Nu komt voor de meesten er een me.com adres bij en Apple ziet dit ook als een ID. Je hebt dus nu 2 ID’s en ik weet dat Apple bezig is om ID’s samen te kunnen voegen. Het grote probleem is het overzetten van de aankopen, want daar zijn database handelingen voor nodig, die niet altijd vlekkeloos gaan. Ik voorzie namelijk al veel commentaar als al je aankopen weg zijn:lol: . Ze nemen dus de tijd om dit goed te testen en mijn vermoeden zegt ook dat men ook de oplossing wil implementeren om oude aankopen op DVD in de on line Apple Store, zoals Bento, Pages, Aperture etc. , te integreren in de APP Store op je MAC.

@Maverick: hij synct met je oude ID. In mijn geval is dat een oud @planet adres wat al jaren niet meer actief (sinds de samenvoeging van Planet met KPN). En ja, ik krijg eens in de zoveel tijd twee mailtjes van de aankondigingen van Apple (reclamemails). 1 voor mijn Planet ID, waarvan ik het mailadres heb gewijzigd in me.com en 1 op mijn me.com id.

Bijdrager
    EvtK

Je hebt bij het beheer van je appleid de mogelijkheid om je secundaire @me.com adres te verwijderen. Ik ben daar wat huiverig voor, straks knikkert die mijn hele @me.com adres weg… Maar stel dat dat de manier is om je bestaande appleid en appleid van @me.com los te koppelen. Kan je dan niet je @me.com als verdere appleid gebruiken? Dat betekent dan het verwijderen van je bestaande Apple id en verlies van je aankopen..

Zou dit zo werken? Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    Maverick9898

@Stirf: okay, maar hij synct dan dus niet meer met MobileMe? Want ik heb nog wel een Me.com adres. Die gebruik ik dan nu dus alleen nog maar voor mail?

Bijdrager
    Stirf

Als ik je goed heb begrepen, gebruik je me.com alleen voor je mail idd. Dus je Gmail als ID en me.com als mail. Bij de instellingen voor je ID bij Apple kan je het me.com adres als mailadres instellen en dat is wat anders dan je ID naam veranderen.

Bijdrager
    Maverick9898

De grap is alleen dat hij om mijn Apple ID vraagt voor iCloud. Dan moet ik dus wel mijn me.com adres gebruiken? Die gebruikte ik namelijk voorheen altijd voor syncen (toen het nog MobileMe was).

Bijdrager
    MrJvG

Je hebt een ID en Apple heeft in het verleden dit zo ingericht dat dit gelijk is aan een emailadres. Echter het is en blijft een ID, dus ook al je Gmail opzegt blijft dit je ID.

Nee hoor. Je kan je AppleID naam (emaildres) wel wijzigen, alleen niet in een bestaande AppleID. Dus niet in een @me.com adres, want dat is een AppleID op zich.
    Als je een @me.com adres aan hebt gemaakt met een AppleID (bv [email protected]) en je hebt op dat @gmail.com een aankoopgeschiedenis, dan kun je ook inloggen met het aangemaakt @me.com adres. Maar zoals je al zegt het gmail account zou ik dan niet verwijderen.

Ik vind dit zelf wel handig. 1 emailadres voor aankopen (waar bij ons in heel de familie gebruik van wordt gemaakt) en al mijn persoonlijke dingen, mail, iCloud etc op m’n @me.com adres.

Bijdrager
    Stirf

En kijk nu eens terug naar de vraag van de TS?
    Hij vraagt eigenlijk of hij van twee id’s één kan maken en dat gaat niet.

Bijdrager
    OmeWillem

Is er al enig zicht op of en wanneer Apple dit gaat oplossen? Ik heb ooit een @me.com mailaccount gehad. Ik heb indertijd het mailadres (mijn Apple ID) omgezet naar een Gmail adres. Daar hangt inmiddels een forse aankoophistorie aan. Het is dus onbespreekbaar om alles wat ik daar in heb zitten te laten vervallen en nu opnieuw te beginnen met een (nieuw) @me.com account. Fratsen van Apple, dit. Hoe moeilijk kan het zijn om in hun databases met bijvoorbeeld een alias dit probleem op te lossen?

Bijdrager
    ronvgs

Bij mij gaat het nog steeds niet zo blijf ik met een gmail adres zitten.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik ben bang dat er op korte termijn ook geen oplossing voor gaat komen. Ik hoopte dat er verandering in zou komen nadat MobileMe was opgedoekt, maar helaas. Het enige alternatief is denk ik een nieuwe Apple ID maken.

Bijdrager
    ronvgs

Ja maar dan ben je wel je aankopen kwijt

Bijdrager
    SunKeeper

Kan iemand mij dan ook uitleggen wat in hemelsnaam het probleem is met dat Gmail-adres?:slant::confused:

Bijdrager
    Maverick9898

Ja maar dan ben je wel je aankopen kwijt

En dat was net het punt…..

@SunKeeper: wat bedoel je? Met wie zijn Gmail adres;)?

Bijdrager
    Sunnyvon

Hoi allemaal!

Ik zit hier ook met een probleem. Ik had/heb een apple ID op basis van mijn gmail, en een apple ID op basis van mijn @me.com adres. Ik had problemen om op sommige apparaten of apps in te loggen met mijn @me ID. Ik bedacht me opeens dat dat misschien zou komen omdat mijn @me adres mijn primaire emailadres is bij mijn gmail ID. Ik wilde dat primaire emailadres terugzetten naar mijn gmail adres, maar toen bleek dat ik mijn gmail-adres al een lange tijd terug had verwijderd. Om toch een ander adres op te kunnen geven, heb ik een nieuw gmail adres aangemaakt, en daar mijn primaire emailadres van gemaakt. Ik dacht dat allemaal goed te hebben gedaan, maar…

1. Bij mijn huidige gmail ID is het nu onmogelijk om in te loggen. Het wachtwoord is onjuist. Als ik aangeef dat ik mijn wachtwoord kwijt ben en ik om een e-mailverificatie vraag, ontvang ik geen email op mijn nieuwe gmailadres. Als ik de beveiligsvragen beantwoord geeft hij aan dat het onjuist is. Is nu mijn hele account gewoon verdwenen?
    2. Apple geeft aan dat mijn nieuwe gmailadres ook een apple ID is geworden…

Hoe zit dit, ik snap er helemaal niets meer van. (Ik hoop wel dat mijn uitleg een beetje duidelijk is)

Alvast bedankt!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.