8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

ventilatoren snelheid

hallo, zijn mijn snelheden van de ventilatoren van mijn imac ( 2011) normaal;
    cpu : 1200
    hdd : 1200
    odd : 1400

En ik heb 1 keer dat mijn computer uitgevallen was en ik hem niet meer opkreeg , dan heb ik de stekker er uit getrokken (smc resetten) en terug in en het was terug in orde, komt dit vaker voor ??
    Het is de eerste keer dat ik dit heb .De Imac voelt ook niet overdreven warm aan.

Inactief
    Anoniem

Dat zijn hele normale fan waardes

Bijdrager
    The Jesus

Jongetjes, een Mac is geen Microsoft pc. Alles gaat gewoon goed. Al die bullshit programmaatjes met geheugen vrijmaken, ventilatorsnelheid enzovoort richten meer schade aan dan dat ze iets goed doen. Gooi die zooi er af en ga er mee werken, in plaats van te kijken of ie het nog wel doet. Het is geen PC,

Bijdrager
    SunKeeper

Er wordt niet eens begrepen wat dat getal dan betekent. 1400 koeien? 1400 bielzen?

Nope. 1400 rondjes per minuut.

Als je iets niet snapt, lekker vanaf blijven. Zeker in dit geval helemaal niet belangrijk als je niets vreemds merkt.

Bijdrager
    Rickje

Ja, wat Jezus zegt.

Bijdrager
    belfortmac

@Sunkeeper

Zijn niet allemaal stom op OMT hoor !!

@Rickje

Ja, wat jij zegt.:nerd:

Bijdrager
    TBITW
    tav op 25 maart 2014

hallo, zijn mijn snelheden van de ventilatoren van mijn imac ( 2011) normaal;
    cpu : 1200
    hdd : 1200
    odd : 1400

En ik heb 1 keer dat mijn computer uitgevallen was en ik hem niet meer opkreeg , dan heb ik de stekker er uit getrokken (smc resetten) en terug in en het was terug in orde, komt dit vaker voor ??
    Het is de eerste keer dat ik dit heb .De Imac voelt ook niet overdreven warm aan.

Als je Mac warm wordt hoor je dat echt wel hoor.

Deze waarden zijn uiterst normaal. Mijn Macbook ventilatoren (mijn macbook heeft er 2) draaien onder hevig gebruik 6200 (met een temperatuur van 105 graden celcius) rondjes per minuut en gemiddeld 1900-2000 (met een temp van 50~60 graden celsius) rpm.

het uitvallen van je Mac was waarschijnlijk niet gerelateerd aan de temperatuur van je Mac.

Bijdrager
    mowat

@The Jesus

“het is geen pc

Natuurlijk is je mac een PC. Het is enkel een PC met OSX als besturingssysteem terwijl andere PC’s windows, linux e.d. als besturingssysteem hebben.
    Het is wel zo dat het een gewoonte geworden is om een computer met OSX te bestempelen als een mac en eentje met andere systemen als een PC.
    Maar feit is dat het allemaal PC’s zijn. :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.