10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Ventilator van videokaart draait volle toeren na sluimerstand

Ik heb pas geleden een geforce 7800GT gekocht voor in mijn Powermac G5 11,2. Het is een pci x16 kaart. Alles werkt perfect alleen tijdens het opstarten van Mac OS X hoor je de ventilator volle toeren draaien. Na het opstarten gaat hij minder hard draaien. Alleen wanneer je de Powermac aanzet vanuit sluimerstand draait hij de hele tijd volle toeren. En dat maakt best wel wat geluid.

Iemand een idee of ik dit kan oplossen ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Is de kaart goed aangesloten? Zit de plastic ‘air duct’ wel goed?

Bijdrager
    Vinhelper

Is de goede driver geïnstalleerd?

Voor zover dat een driver heet, bij een Mac.

Inactief
    Anoniem

Geen idee, hoe kan ik dat controleren ?
    – Geen updates via software update.
    – Als ik de mac gewoon normaal aan zet en ik laat hem de hele dag aan staan 100% load dan doet hij dit niet.

Moderator
    unSOUND

Dit probleem wordt vrij veel genoemd op de Apple Discussion lists, allemaal bij mensen met een 7800GT kaart, en allemaal tijdens of na de sluimer… Mijn vermoeden is dat de kaart tijdens of na de sluimer-stand vergeet zijn huidige temperatuur door te geven aan OS X, die daarna uit voorzorg de fans voluit zet om oververhitting te voorkomen.

Inactief
    Anoniem

Huidige temperatuur word wel doorgegeven, istat ziet nog steeds de nieuwe temperatuur veranderen. Via google heb ik geen antwoord kunnen vinden. Wel hetzelfde probleem:)

Moderator
    unSOUND

Of de sensor na sluimer nog werkt is ook niet het probleem, maar het kan zijn dat de firmware er na de sluimerstand niks mee doet. Met als gevolg een fan die voluit gaat. Ik heb het ook gehad met mijn 2600 na een firmware-update.

Inactief
    Anoniem

Ik kom er niet uit, probleem is er nog steeds.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Laatste KEXT versie geïnstalleerd voor de kaart? SMC en PRAM al gereset?

Inactief
    Anoniem

Nee, nee & nee. Ik ga even zoeken hoe dat moet allemaal op de G5.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.