15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    i.r.mac

ventilator iMac 27" i7 (eind 2009)

Beste OMT’ers ik heb mijn iMac nu alweer bijna een jaar en ben dr nog steeds zeer tevreden mee, ik heb totaal niets te klagen over deze geweldige product.

Laatste weken is het me alleen opeens opgevallen dat er een ventilator lichtjes blijft draaien, ik herinner nog dat mijn iMac altijd muisstil is geweest en alleen aan de achterkant dat kon horen, maar nu hoor ik het zelfs als ik normaal voor mijn iMac zit.

Ik maak mij hier best wel zorgen om, s’nachts slaapt iedereen dus dan zit ik achter mijn mac om in stilte te werken. maar dan hoor ik mijn ventilator uiteraard duidelijker.

Een paar terug besloot ik Apple Care te bellen en legde mijn situatie uit, en moest ’t geluid gaan beschrijven. Hierbij werd er geconcludeerd dat dit geclassifeerd wordt als een “normale” geluid, maar ik weet zeker dat ik dit voorheen niet had.

Nu heb ik het opgenomen met mijn ingebouwde quicktime audio-opname en wil ik graag jullie (vooral de mensen die een iMac (eind 2009 en 2010) hebben, vragen of dit normaal is.

Dat tikkende geluid wat je hoort vind ik normaal.

<span>iMac ventilator geluid by mp3jay</span>

Ik hoor het graag van jullie

Bijdrager
    i.r.mac

houd in gedachte dat het voor de oor wat zachter is dan je hier hoort, maar dat is wat de interne microfoon ontvangt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij is dat gewoon je harde schijf!

Bijdrager
    i.r.mac

denk je ? los van dat tikkend geluidje?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, het tikkende in de harde schijf. De lees/schrijf-kop gaat dan heen en weer. Dat doet de schijf meer als je meer met de schijf doet, dus dupliceer (command+d) maar eens een film van +/- 500MB, en kijk maar hoeveel je het hoort.

Dat zoemende is normaal bij een fan.

Bijdrager
    robert1989

Ja is je hdd heeft mijne 27″ iMac ook

Bijdrager
    i.r.mac

@Waffle Klinkt die ventilator dan ook zo bij jou, want ik vind dat t nu luider is geworden dan voorheen, en ik gebruikte mijn iMac niet eens intensief op moment van opname, had alleen Safari openstaan

Bijdrager
    Renzsz

Inderdaad, ik heb het ook, niet echt iets om je druk om te maken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De achtergrond processen draaien ook. Af en toe wordt die iMac dus heter. En dan slaan de fans bij. Ik heb dat ook de hele dag. Dan weer zacht, dan weer heel hard.

Bijdrager
    i.r.mac

Maar het continu horen van dit geluid echt non stop, heb je dat dan ook?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, je HD is gewoon bezig. Heel normaal hoor. Ik hoor het ook, als het heel stil is. Geen aandacht aan besteden, tenzij het echt veel te hard wordt, want dat kan dan een defecte schijf zijn. Maar het geluid wat jij hebt is normaal.

Bijdrager
    i.r.mac

Okee dan, hartelijk bedankt voor jullie tijd.:smile:

Bijdrager
    e.abrahamse

Dit is het geluid van de schrijfkop van een HD. Probeer ook eens de microfoon op je normale oorhoogte te houden. Het lijkt mij dat deze opname met een microfoon dicht op de HD is genomen. Ik zit zelf nooit met mijn oor aan de achterkant van een iMac. Ervoor is mij veel te fijn!

Wat ik gemerkt heb is als je de iMac dicht tegen een harde achtergrond (muur) of op een resonerende tafel hebt staan, de HD geluiden als hard ervaren kunnen worden. Hetzelfde geldt voor sommige externe HD’s. Probeer eens wat verder van de muur te zetten of een dun laagje absorberend materiaal onder de iMac voet te zetten. In ons geval heeft het gewerkt.

Bijdrager
    i.r.mac

Dank je wel voor je tip, mijn originele opname is gewoon met de ingebouwde microfoon van de iMac gemaakt. (die boven de iSight).

Bijdrager
    1984
    i.r.mac op 26 november 2009

k ben volledig tevreden met mijn aankoop en alles functioneert goed. Ik ontdek alleen sinds zojuist dat ik heel licht geratel hoor aan de achterkant van mijn imac, het is een geratel dat ongeveer om de 30 sec opdoet en dan weer stopt.

okee, dan is er geen reden om bezorg hierover te zijn

bedankt voor jullie inbreng.
    Mac rulez, -vak- windows http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-27-i7-zacht-geratel-achterkant
    Hoe is het nu met het geratel, daar heeft de Imac hier ook last van (al is het maar heel kort, maar wel irritant), het geluid wat ik nu hoor op jouw audio opname klinkt ook niet normaal, ik kan me me goed voorstellen dat je jezelf er mateloos aan irriteert, De kwaliteit van Apple producten gaan achteruit, maar inderdaad bij niet te zware taken behoord een iMac stil te zijn, daar betaal je voldoende voor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.