16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    velvis

Ventilator G5 stopt niet meer

Ik werk in een ruimte waar het regelmatig boven de 25 graden is in de zomer, ik ben dus gewend dat mijn G5 regelmatig aan het koelen slaat. Sinds gisteren echter blijft-ie constant “blowen” terwijl het hiet slechts 22 graden is.
    Heb over dit item al eens ergens iets gelezen, maar weet niet meer waar.
    Weet iemand iets meer ?

Bijdrager
    Robse

Waarschijnlijk is dit een overbodige vraag, maar heb je de plastic strips aan de binnenkant van de deksel eraf gehaald?
    Anders weet ik het ook niet. Of er is een censor stuk, maar dat heb ik nog nooit gehoord.

Inactief
    Anoniem

Kunt even kijken in Activiteitenweergave -> Processor wat je processorgebruik is. Als je zware shit aan het doen bent (renderen, films aan het comprimeren e.d.) blaast die van mij ook als een vliegtuig… heeft weinig met de temperatuur in je kamer te maken, meer met hoe zwaar de processor belast wordt (en dus heet wordt). Had pasgeleden ook een site die de hele processor opvrat, bleef hij ook de hele tijd blazen.

Bijdrager
    velvis

Welke strips Robse; Mac geïnstallleerd door dealer, neem aan dat die alles correct weggezet heeft.
    Bovendien staat deze er al een half jaar en het probleem is van vandaag of gisteren.

Zakske; Niks bijzonders aan het doen; bevestigd door Activiteiteweergave; alleen Safari 12 % (dit type-werk dus)

Bijdrager
    error

Herstarten?

Bijdrager
    SUPERJORN

Bevoegdheden hersteld?

Bijdrager
    velvis

Beide gedaan – blaast nog net zo hard.

Inactief
    Anoniem

Welke temperatuur geven de sensoren aan?

Bijdrager
    sammerman

Is het wel gek dat hij altijd blaast? mijn imac g5 doet dit namelijk ook altijd niet hard maar wel een beetje

Inactief
    Anoniem

Blazende ventilatoren schijnen wel een probleem te zijn bij Powermac G5’s… lees ik net. Niet echt een pasklare oplossing voor.

Bijdrager
    velvis

Heb het programmaatje iPulse gedownload ; geeft een temperatuur aan van 41 graden C of 107 F; lees op Apple Site (Discussions) dat temperaturen tot 130 F normaal zijn zonder fan-activiteit.
    Vervolgens gelezen op:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300341
    dat het zinnig kan zijn de SMU te resetten door de stekker er 15 seconden uit te trekken, maar ook dat heeft niet geholpen.
    Maandag de dealer maar bellen.

Dank voor alle suggesties.

Bijdrager
    frankey

Blazende ventilatoren is echt een probleem bij deze serie. Ik heb er vorig jaar 10 verkocht in december/januari en zijn ALLE 10 teruggeweest. Sommige al voor de 2e keer zelfs. Overigens niet allemaal met blazende ventilatoren. Is dus geen bijster goed type, helaas. Breng hem maar terug zeker als deze uit de serie komt met nrs. W8435xxxxxx – W8522xxxxxx, QP435xxxxxx – QP522xxxxxx , CK435xxxxxx – CK522xxxxxx, YD435xxxxxx – YD522xxxxxx moet je alert zijn.

Bijdrager
    velvis

De mijne is van maart 2005, serie CK505 . . .

Bijdrager
    Rutger1981

Bij mij gaat ie blazen als hij java.apps moet draaien… type: CK527******

Bijdrager
    flax

al je ergens bij permissies (weet niet meer precies waar ) (ergens op dit forum staat het antwoord
    instelt dat je processor op volle snelheid werkt dan gaat de fan weer normaal draaien.

Succes, en ik zal nog even kijken waar of hoe je dat doet

Bijdrager
    flax

gevonden:

system preferences > energy saver > options > processor performance > highest

Hij gaat iets harder dan normaal maar niet meer overdreven blazen…..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.