9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Vensters verplaatsen zich minimale marges, tijdens het klikken – sinds Mojave

View post on imgur.com

Herkennen meer mensen dit?

Ik gebruik een 2560 monitor dus bijna altijd twee vensters naast elkaar. Deze sleep ik dan naar een de zijkanten zodat ze netjes 50 – 50 op het scherm komen te staan. Echter als je in deze vensters werkt dan merk je na een tijdje dat ze niet meer volledige op hun 50% staan. Vooral aan de bovenkant van de menubalk zie je het goed zichtbaar. Vensters verplaatsen zich ( 1 of 2 px ) wanneer je vaak of snel achter elkaar in een app klikt.

Dit is wel een irritant dingetje waar ik pas last van heb sinds Mojave. Nooit heeft zich dit voorgedaan – ik computer al meer dan drie jaar op deze manier.

Bijdrager
    KarelWillem

Dit is een stuk irritanter.

Sinds de nieuwe opzet van Imgur wordt ik hiermee dood gegooid.

Tsja, moet ik maar geen blockers gebruiken. .;)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Moet je KarelWillem niet bedanken voor zijn snelle en duidelijk oplossing van het probleem…?

Bijdrager
    Spinozo

Gebruik je Magnet niet Shmoo? Dan is het probleem wel opgelost lijkt me.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik er al jaren Cinch voor.

Bijdrager
    Spinozo

Bijdrager
    Shmoo

Bedankt, ik ga deze meneer eens een mailtje sturen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Veel irritanter vind ik dat af en toe vensters — vooral die van de Finder — de neiging hebben naar de muispositie te springen. Het hoe en wat ervan heb ik nog altijd niet uit kunnen vogelen, maar het gebeurt mij soms dat ik in de Finder op een icoon van een bestand klik, en dan springt het venster ineens zó, dat het midden van de onderkant (meen ik) bij de muiscursor komt te staan. Ik kan het niet naar wens reproduceren, anders had ik al wel ontdekt waar dit aan ligt, maar het is wel iets dat voor mij helemaal niet zo nodig hoeft.

Bijdrager
    Shmoo

En als je bestandjes ‘versleept’ van het ene venster naar het andere, dat om welke reden dan ook dit laatste venster wel geslecteerd (actief) is maar de bestandjes zijn dan een soort van ‘un- highlighted’. Je ziet wel dat er bijv. 4 stuks gemarkeerd zijn, die welke jij net hebt gedropt maar ze zijn niet felblauw. Je moet dan altijd eerst één keer klikken op het venstertje, dan worden ze felblauw. Pas op, klik je eenmaal op de bestandjes dan selecteer je meteen één bestandsnaam om te veranderen en verliezen de drie andere hun markering.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.