21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    els

Vensters maximaliseren

Meestal vult een openstaande applicatie niet het hele scherm van mijn powerbook. Uittrekken is zo’n gedoe…
    Bestaat er een truc of stukje software waarmee je schermen in een klik helemaal beeldvullend kan maken?

Bijdrager
    scriptman

Je hebt daar toch al een knopje voor? Dan wordt ie toch de grootte die hij nodig heeft?

Maximaliseren is zó windows:P

Bijdrager
    els

Maar wel handig.

Bijdrager
    was frans

in principe is daar de groene knop voor, voorheen in classic kon je command (of was het nou alt) klikken op het vierkantje rechts bovenin en dan werd je scherm maximaal….

Bijdrager
    els
    ”frans

in principe is daar de groene knop voor, voorheen in classic kon je command (of was het nou alt) klikken op het vierkantje rechts bovenin en dan werd je scherm maximaal….

Maar ik wil beeeeeeeeeeeeeeldvullend. Eh, Frans – jij bent zelf tamelijk beeldvullend in die wasmasjien, jij moet dat toch wel kunnen begrijpen? :wink:

Bijdrager
    was frans

beeldvullend is toch de maximale hoogte en maximale breedte van je scherm? (zeg maar, dat je hele beeld dan gevuld is oftewel beeeeeeeeeeldvullend ;))

Bijdrager
    els
    ”frans

beeldvullend is toch de maximale hoogte en maximale breedte van je scherm? (zeg maar, dat je hele beeld dan gevuld is oftewel beeeeeeeeeeldvullend ;))

Precies. Alleen is het scherm van mijn powerbook niet rond maar rechthoekig :innocent:

Moderator
    unSOUND

Ik sluit me bij Els aan.

Of het nou “windows-gedrag” is of niet, er zijn gewoon vaak momenten
    dat maximaliseren uitermate handig / prettig is. Ik zou ook wel graag die
    functie in OSX zien, laat de gebruikers zelf maar bepalen of ze het willen
    gebruiken.

:|

Bijdrager
    Q

Ja ook ik sluit me hier bij aan.
    Beeldvullend kan (zeker op een wat kleiner scherm) lekkerder werken
    Vaak werken de schermen die je er dan net achter ziet toch lichtafleidend.

Moderator
    Strifer

is er geen functie toets die dit ondersteund? ik ben te lui om te kijken en ik moet zo ook weg:p

Bijdrager
    Granny Smith

alt/optie + groen bolletje 8)

dit zou het gewenste resultaat moeten opgeven

PS: als alt/optie niet werkt: probeer eens cmd/appeltje (ben niet 100% zeker)

Bijdrager
    Sad

nou het groene bolletje doet altijd hetzelfde, of je nou alt, appeltje of shift of ctrl doet. Ik heb het nooit een handige optie gevonden, die maximize van Apple. Ook in OS9.

Neem bijvoorbeeld TextEdit, je opent een groot tekst document, en druk op het groene bolletje. Dan neemt hij een “handige” breedte, in plaats van de volledige scherm breedte. Idem in Safari voor websites, hij neemt dan een “handige” breedte aan op basis van wat op dat moment in je venster staat. Maar klik je ergens op en er komt een andere site…. dan zoou het best wel weer eens scrollbars kunnen opleveren.

Idem in de finder. Open je een map met 3 bestanden, druk je op het groene bolletje… krijg je een piepklein venster….

Nee ik gebruik het groene bollie nooit en te nimmer.

Bijdrager
    els
    ”LeslyWeyts”

alt/optie + groen bolletje 8)

dit zou het gewenste resultaat moeten opgeven

PS: als alt/optie niet werkt: probeer eens cmd/appeltje (ben niet 100% zeker)

Bij mij hetzelfde als alleen groen bolletje :oops:

Bijdrager
    was frans

op het moment dat je een bestand in bijv. photoshop opent en het is groot genoeg om beeldvullend te laten zien dan klik je op het groene bolletje en het wordt beeldvullend, het werkt niet bij elk programma.

Bijdrager
    Granny Smith

:? bij mij werkt het: optie en groen SAMEN gebruiken

(doe het anders eens 2maal achtereen)

heb je al eens met een andere app getest (net getest met Safari 1.2 onder 10.3.2)

Bijdrager
    Q

Als ik ik option gebruik doet ie hetzelfde als alleen het groene bolletje,
    maar dan voor alle openstaande vensters (in Safari)

Soms is het handiger als het niet meteen beeldvullend is (zeker met grote schermen)
    en soms wel

Ik zou het liefst beide mogelijkheden hebben, dus idd iets met option of appletje. Ik werk btw nog is Jaguar, wellicht dat het daardoor niet werkt bij mij

Bijdrager
    els

Panther dito.

Bijdrager
    Sad

Nix option. Safari 1.2 Panther.

Bijdrager
    Jolla

iemand zou hier eens een simpele applicatie voor moeten schrijven… mag van mij best een blauw bolletje naast de groene om het venster beeldvullend te maken.

Bijdrager
    michelvdb

[code:1:ba9e21d6dd]javascript:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)[/code:1:ba9e21d6dd]
    Bewaar dit script in je bladwijzers en zo gaat je Windowsachtige wens in vervulling.
    Ik hou eerder van deze:[code:1:ba9e21d6dd]javascript:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(800,screen.availHeight)[/code:1:ba9e21d6dd]:P

Bijdrager
    Jolla

nu nog voor word;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.