6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    johnwings

venstergrootte instellen

Is het mogelijk om een venster steeds opnieuw in een bepaalde grootte te laten openen. Als ik nu bv finder open, krijg ik een klein vierkantje om mijn scherm. Wanneer ik op het groene icoontje links boven klik, krijg ik de schermvullende weergave, maar dit is niet de bedoeling. Ik zou graag hebben dat elk venster opent zodat ik de werkbalk bovenaan en het dock onderaan nog zie. Nu moet ik finder zelf resizen en wanneer ik het nadien weer open, heb ik weer een klein vierkantje. Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij was het iets in de vorm van Ctrl or Option ingedrukt houden en dan het venstertje naar een bepaalde afmeting schalen. Zodra je dan met de bolletjes werk wordt deze laatste waarde als vaste standaard waarde ingesteld.

Bijdrager
    johnwings

@shmoo
    Dit schijnt inderdaad te werken (ctrl ingedrukt houden). Een simpele oplossing die ik zelf niet direct kon vinden. Bedankt voor de snelle oplossing.

Bijdrager
    Maikelw

houdt alt (option) in en resize het venster;) alt het groene bolletje is ook handig.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Maikelw.

Bijdrager
    GoeieDag

Vreemd. Het OS onthoudt in principe de venstergrootte van het laatst ingestelde venster. En zo werkt het bij prima voor de verschillende programma’s, die door mij ingestelde verschillende venstergroottes (en posities op het scherm) hebben.

Bijdrager
    johnwings

Het groene bolletje is de schermvullende weergave en dat is niet hetgeen ik wil. Ctrl ingedrukt houden werkt blijkbaar wel op mijn iMac, maar niet op mijn macbook pro. Zeer vreemd allemaal, in andere programma’s wordt de grootte van mijn venster inderdaad bewaard, alleen als ik finder open niet. Toch iemand nog een idee? Alvast bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.