6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dclkdm

venster met de naam "open" is niet meer weg te krijgen

Ben net begonnen op een Mac en heb nu al iets raars voor elkaar gekregen. Er staat een venster open met de naam “open”. (dus op de plaats waar normaal bijvoorbeeld “documenten” of naam van je thuismap oid staat).

Het is een finder venster, ik kan overal heenbladeren, ik kan het alleen niet sluiten. Alleen de groene knop is beschikbaar, om het venster te vergroten of weer te verkleinen.

Hoe kan ik dit venster weer wegkrijgen?

Bijdrager
    1984

Eruit slepen…maar kijk ook eens Hier

Bijdrager
    dclkdm

Ehm… wat moet ik waaruit slepen? Ik bedoel het hele venster, niet een deel zoals in jouw plaatje.
    Waar bij jou “MacCursusAfbeeldingen” staat heet het venster bij mij open, en van de knoppen linksboven is alleen de groene beschikbaar, dus kan niet sluiten met de rode… kortom hoe sluit ik dit venster.

Bijdrager
    1984

Het is een alias (als ik me niet vergis) dus je muis aanwijzer op die “map open”, linker muisknop indrukken en hem eruit slepen je hoort dan Plofffff (of zoiets) en weg is hij.

Bijdrager
    Oppie

Sluiten kan met de CMD+W toets, of via de menubalk boven via Archief>Sluit venster. Je moet dan wel in de Finder zitten.

Bijdrager
    dclkdm

Bedankt allen. Kreeg tussendoor een update (en dus herstart) en dat loste het ook op:)

Maar ik bewaar jullie tips voor een volgende keer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.