12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JIK

venster makkelijk verplaatsen naar een andere space

Ik heb even een vraag,

weet iemand hoe ik een venster makkelijk kan verplaatsen naar een andere space? Is daar een soort van toets combinatie voor of een programmaatje die dat voor elk kaar kan krijgen?

Bijdrager
    Ostinato

Naar de rand van het scherm slepen, dan wordt het naar de space aan die kant verplaatst.

Bijdrager
    JIK

dat weet ik, maar ik gebruik liever toets combinaties

Bijdrager
    Sascha

Gewoon het venster verslepen waarbij je met de muisaanwijzer tegen de rand van je scherm sleept. Na enkele ogenblikken verspringt hij naar de space ernaast.

Bijdrager
    Sascha

Het venster vastpakken om te verslepen en dan je toetsencombinatie indrukken om naar de desbetreffende space te gaan.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

2 opties:
    1. Spaces openen (toetsenactie defineren in Systeemvoorkeuren?) en je venster vanuit Spaces naar een ander space slepen.
    2. Venster oppakken, en op control + pijltjestoets drukken, of op ctrl + 2, om bv. naar de tweede space te gaan.

Bijdrager
    Ostinato

Kortom, je zal toch die muis moeten pakken.:sad:

Zie ook: http://support.apple.com/kb/HT1624

Bijdrager
    k-the-ripper

Spaces zo configureren dat finder in elke space opent.
    Als ik de finder open en ik gebruik toetscombinatie control+pijltje dan gaat finder venster gewoon mee.

<edit> verkeerd gelezen gaat niet specifiek om finder venster </edit>

Bijdrager
    1984

actieve schermhoeken werkt wel zo makkelijk

Bijdrager
    Vinhelper

Dat heeft alleen als nadeel dat je Spotlight via toetscombinaties moet gaan besturen, omdat ie anders iedere keer Spaces in valt, als je muis in de buurt komt.

Voor die Spaces is ook een toetscombinatie: standaard op MacBooks (Pro en Air) is het fn+F7

Bijdrager
    1984

Nee hoor dat is totaal geen probleem gewoon op het loepje klikken.
    en mocht je daar problemen mee hebben , ? spatiebalk is een toetscombinatie die je blindelings kunt uitvoeren zowel met je linker als rechter hand, Heel wat handiger dan fn+F7

Bijdrager
    Vinhelper

Dat is persoonlijk erg verschillend, de een bestuurt zijn muis rustig en met beleid, de ander schiet van de een naar de andere hoek heen en weer.

Mijn broer kan er helemaal niet mee werken, terwijl dat toch een heel rustig persoon is, geen ADHD-er, totaal niet. Alleen zijn muisbeheersing is niet zo zorgvuldig.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.