6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JVermeulen

Venster groter laten openen

Hallo

Geen idee waarom, maar sinds vorige week opent elk programmavenster op mijn Macbook heel klein (zie afbeelding). Daardoor moet ik telkens maximaliseren of handmatig mijn venster vergroten, niet dat dat zo veel werk is, maar is toch handiger als een venster meteen schermvullend opent (niet fullscreen).

Weet iemand wat ik kan doen?

Bijdrager
    GoeieDag

In principe behoudt het venster zijn laatst ingestelde grootte, ook na herstart. Maar doe je dat zo vaak dan? Net herstarten of aan-/uitzetten van de Mac, of of afsluiten van (vaker gebruikte) programma’s is onnodig.

Wel krijg je soms dit soort effecten bij het gebruik van een extern scherm, of streamen naar een Apple TV, vanwege verschillende resoluties. Is dat hier een mogelijke oorzaak?

Bijdrager
    Shmoo

Toetsen Option + Shift ingedrukt houden tijdens het resizen, dan blijft het formaat ook opgeslagen.

Bijdrager
    mowat

Ik zoek al jaren om teksteditor opnieuw te laten openen op de plaats en in het formaat zoals het programma afgesloten werd.

Maar , waar ik ook zoek , dat lijkt niet mogelijk te zijn. En je zou zeggen dat zoiets voor Apple toch iets eenvoudigs zou zijn !

Bijdrager
    GoeieDag

Teksteditor werkt iets anders; de grote van het standaard venster stel je in in de Teksteditor voorkeuren>Nieuw document>Venstergrootte.

Bijdrager
    mowat

@ GoeieDag,

die methode lost al een stuk op. Bedankt.

In plaats van B90 – H30 heb ik nu voor B60-H32 gekozen en dat is het juiste formaat dat ik wil.

Het venster verschijnt nu centraal op mijn scherm in plaats van voorheen rechts.

Liefst had ik volledig  links maar daar zie ik nog geen oplossing voor.

Links zetten , afsluiten en heropenen zet het weer centraal.

Maar , een mens mag niets alles willen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.