4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ivdz

Veld AlbumArtiest mass-updaten

Nadat ik recentelijk van NAS veranderd ben en al mijn muziek gekopieerd heb, is er iets vreemds aan de hand in iTunes:

In de kolombrowser zie ik niet alle artiesten meer, terwijl die er wel zijn. Als ik met de zoekfunctie die artiest of het betreffend nummer zoek, vind ik ze (de kopie is dus goed gegaan) wel degelijk. Ook mijn SqueezeBox ziet de nummers en speelt ze keurig af. Nu vind ik het wel lastig dat ik niet alle artiesten meer zie in de KolomBrowser. Als oplossing werkt het om in het veld “Album-Artiest” de informatie uit het veld “Artiest'” te kopiëren. Waarom dit werkt, begrijp ik niet. Als ik overigens een nieuwe CD Rip met iTunes, is er niets aan de hand en zie ik de artiest gewoon in de kolombrowser.

Nu heb ik 2 vragen:

– wat is nu precies de functie van het veld Album-Artiest, zeker vergeleken met de separate velden Album en Artiest. Wat doet Album-Artiest precies extra of waartoe dient het ?
    – ik ben eigenlijk van plan om voor elk nummer de waarde van het veld Artiest te kopëren naar het veld Album-Artiest opdat ik tenminste de kolombrowser goed kan gebruiken. Voor 25.000 nummers is dat handmatig erg veel werk. Bestaat er een “command” of “stuk code” dat dat als mass-update voor me doet. Heeft iemand een dergelijke code ?
    – heb ik iets verkeerd gedaan met het kopiëren van de muziek naar mijn nieuwe NAS ?

Ik werk met Windows 7, iTunes 10.5 en een QNAP NAS. Verder gebruik ik een SqueezeBox Touch. Alles verbonden in een wired netwerk. Muziekcollectie is ongeveer 25000 records, allemaal LossLess.

Bijdrager
    stavos

– Wanneer een nummer bijv. een duet is, heeft het nummer 2 artiesten. Terwijl de album artiest degene is die het album uit heeft gebracht.
    – Je kunt meerdere nummers tegelijk bewerken, dus ook van een hele groep nummers tegelijk de artiest aanpassen.
    – Geen idee. Maar je had ook maar 2 vragen..:wink:

Bijdrager
    Ivdz

dankuwel !

ik zou eigenlijk via een command- of programma regel in één keer een groot deel van mijn Album-Artist veld vullen …. bestaat er een dergelijk script dat u weet

Inactief
    Anoniem

Wellicht dat het met onderstaand Apple-script gaat.

Zie: Artist to Album Artist

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.