5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mattijsvijverberg

Veld adresboek aanpassen

In mijn adresboek staan de adressen van mijn contacten allemaal op ‘werk’. Deze wil ik naar privé converteren. Handmatig is dat geen probleem, natuurlijk, maar kan het ook automatisch?

Bedankt!
    Mattijs

Bijdrager
    mac-hans

Ja hoor Adresboek–Voorkeuren–Sjabloon.

Bijdrager
    mac-hans

Sorry dat was voorbarig, maar als je je sjabloon zo insteld dan ben je er in toekomst van af.

Bijdrager
    mattijsvijverberg

Hans,

bedankt! Maar dat helpt nog niet voor de 300 adressen die er al staan…. Zou ik niet ergens een tabel kunnen bewerken met Excel ofzo?
    Ik heb al geprobeerd om het adresboek te exporteren naar een ander programma, het vervolgens als excel te exporteren, en dan weer te importeren in Adresboek, maar zonder resultaat…
    Als iemand iets weet?!

alvast bedankt!
    groet,

Mattijs

Bijdrager
    Leander

Met Address Book Exporter kan je je gegevens naar Excel exporteren. Daar aanpassen (zoek vervang?) en dan proberen om de gegevens terug te importeren in Adresboek. Ik heb geen idee of dat werkt maar je zou het zo kunnen proberen.
    Maak voorafgaand voor de zekerheid eerst een backup van je Adresboekgegevens (via Adresboek’s menubalk “Archief” > “Maak reservekopie”.

EDIT: Ik heb denk ik een makkelijkere manier gevonden die je even moet proberen:
    1) Maak eerst een backup (voor het geval dat… :sealed: ).
    2) Selecteer al je 300 kaarten.
    3) Archief > Exporteer als vCard (de 300 contacten worden in één bestand bewaard, bijvoorbeeld op je desktop).
    4) Open dit bestand in Teksteditor. Verander met “Zoek en vervang” WORK in HOME. Bewaar het gewijzigde bestand (met :apple: S).
    5) Maak je bestaande Adresboek helemaal leeg door alle contacten weg te gooien.
    6) Dubbelklik je zojuist gewijzigde vCardbestand: alle 300 contacten komen weer in Adresboek te staan met de juiste HOME-aanduiding.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.