7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mattyx

Veilingsites

Iemand die hier ervaring heeft met veilingsites?
    Ik kom ze steeds vaker tegen maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
    Deze ziet er wel goed uit: http://www.mrveiling.nl/

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb het even geprobeerd, ze werken met een minimumprijs maar geven nergens aan wat die prijs is. Je krijgt 3 biedpunten als jij jezelf aanmeld na deze 3 biedpunten moet je er meer biedpunten bij kopen. Ik heb even met wat email adressen account aangemaakt, ben benieuwd of ik ook die minimale prijs ga tegenkomen.

Bijdrager
    Absrnd

Mattyx is gewoon een spammer die zijn site wil promoten ( zijn vandaag zeer actief op meerdere sites)
    Trap er niet in, het is een criminele bende en oplichting.

Bijdrager
    Wyodor

D’r is geen minimumprijs. Er is een maximumprijs.

Die staat naast het biedbedrag.

Er wordt net zolang geboden tot de max prijs is bereikt. Of tot er niemand meer biedt.

Als de max prijs een tientje is en er bieden 4 mensen net zolang met een cent tot het tientje is bereikt, dan is in totaal 4 x 2,50 uitgegeven. 3 x door de verliezers en 1x door de winnaar. Hoe meer mensen bieden, hoe lager het bedrag per bieder.

Maar wellicht kan een mathematicus het beter duiden.

In tegenstelling tot een echte veiling, waarbij de laatste bieder de prijs betaalt.

Dat kan leuk zijn als je op iets meebiedt wat je niet wilt hebben. De “gelukkige” betaalt dan meer dan wanneer je niet mee had geboden.

Een keer gedaan. Een prul van 2,50 ging uiteindelijk voor 150 de deur uit.

Wist net het laatste bod te voorkomen. En de winnaar was ontzettend gelukkig. Ik trouwens ook. Moet er nog vaak aan denken.

Bijdrager
    Wyodor

Aanvulling :

MyCom heeft ook een veiling. Die werkt met een max tijd.

http://www.mycom.nl/veiling

Geblokkeerd
    Anoniem
    Wyodor op 23 mei 2014

D’r is geen minimumprijs. Er is een maximumprijs.

Die staat naast het biedbedrag.

Er wordt net zolang geboden tot de max prijs is bereikt. Of tot er niemand meer biedt.

Als de max prijs een tientje is en er bieden 4 mensen net zolang met een cent tot het tientje is bereikt, dan is in totaal 4 x 2,50 uitgegeven. 3 x door de verliezers en 1x door de winnaar. Hoe meer mensen bieden, hoe lager het bedrag per bieder.

Maar wellicht kan een mathematicus het beter duiden.

In tegenstelling tot een echte veiling, waarbij de laatste bieder de prijs betaalt.

Dat kan leuk zijn als je op iets meebiedt wat je niet wilt hebben. De “gelukkige” betaalt dan meer dan wanneer je niet mee had geboden.

Een keer gedaan. Een prul van 2,50 ging uiteindelijk voor 150 de deur uit.

Wist net het laatste bod te voorkomen. En de winnaar was ontzettend gelukkig. Ik trouwens ook. Moet er nog vaak aan denken.

Als je even op de site gekeken had, kan je zien dat wanneer een veiling afloopt de tijd gewoon weer opnieuw begint. Er is dus wel degelijk een minimum prijs. Dat geven ze aan in hun gebruikersovereenkomst. Dus die max zal er wel zijn om gebruikers te beschermen.

Bijdrager
    jf

Ach ja. Je kunt momenteel onder meer bieden op een Samsung S5 of iPhone 5s. Maar welke iPhone 5s, geen idee. Staat er niet bij.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.