7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dwerf

Veiligheid data verloren iPhone

Beste mensen,

We voeden met z’n allen onze iPhones de hele dag met zeer persoonlijke informatie en door de macht der gewoonte worden we daar steeds gemakkelijker in. Heerlijk stuk gereedschap;-)

Wat ik mij afvroeg is wat er feitelijk bekend is over hoe en wat voor informatie er uit een gestolen / gevonden iPhone te rippen is of dat de iPhone zelfs volledig te openen is als gebruiker zonder wachtwoord. Ik vraag dit omdat mijn iPhone 4 naar alle waarschijnlijkheid een gelukkige nieuwe eigenaar in een buitenland heeft:-(

Wat weten jullie hierover?

Bijdrager
    Koetjesreep

Over wat voor informatie praten we? Een dief zal deze waarschijnlijk willen wissen, en zo snel mogelijk. Ik denk niet dat hierop zeer vertrouwelijke informatie staat (zoals bestanden).

Kan je hem niet terug vinden met Find-my-iPhone?

Bijdrager
    1984
    Koetjesreep op 04 september 2011

Over wat voor informatie praten we?

Bij een deel van de slachtoffers werden de inloggegevens misbruikt om bijvoorbeeld geld weg te sluizen van hun bankrekeningen of online aankopen te doen.
    Daarnaast merken computerbeveiligers dat smartpones en tablets net zo virusgevoelig zijn als pc’s. “Eigenlijk zitten we, met die apps die naar een smartphone of een tablet kunnen worden gedownload, nu op hetzelfde punt als twintig jaar geleden met de opkomst van de Windows-pc”,Bron

Zes tips om uw smartphone te beschermen op vakantie

Bijdrager
    mikeynl

Sja – openen in 3 stappen:

– hang de iPhone aan iTunes en maak backup (met rechterklik) (de iPhone hoeft niet eerder met de betreffende computer te zijn gesynchroniseerd)
    – open iPhoneBackExtractor (app) en kies de backup die geopend moet worden ; kies de app van de iPhone waar je de data van wilt zien
    – open de sql database met een sql browser

Van sommige apps is de data niet toegankelijk (lees: versleuteld, voor de echte hobbyisten dus) van andere zoals adresboek, sms, e-mail, telefoonfunctie, yahoo chat, whatsapp kan alle historie worden teruggelezen. Foto’s etc zijn 1-op-1 uit de back up te kopiëren.

Bovenstaande werkt gewoon met een iPhone waar een toegangslot op zit….

Kortom: wees dus voorzichtig met wat je op je iPhone zet als je niet wilt dat dit ooit bij anderen terecht kan komen.

Bijdrager
    Thoomas

@mikeynl: Dat is niet helemaal waar. Wanneer de iPhone nog nooit aan de desbetreffende computer aangesloten is, accepteert iTunes de iPhone pas als de toegangscode is ontgrendeld op de iPhone. Wanneer dat niet is gedaan weigert iTunes een back-up te maken of te synchroniseren.

Bijdrager
    Rickje

Inderdaad.

En aanvullend op Thoomas: Wanneer je Find my iPhone hebt ingesteld, dan heb je de mogelijkheid om je iPhone op afstand te wissen, de locatie (3g/wifi) te zien, danwel berichtjes naar je iPhone te sturen.

Daarnaast had ik begrepen dat de Find My iPhone optie wordt uitgebreid (meer mogelijheden krijg je ofzo?) vanaf IOS 5. Weet iemand daar meer over?

Bijdrager
    Oppie
    1984 op 04 september 2011

Bij een deel van de slachtoffers werden de inloggegevens misbruikt om bijvoorbeeld geld weg te sluizen van hun bankrekeningen of online aankopen te doen.

Daarnaast merken computerbeveiligers dat smartpones en tablets net zo virusgevoelig zijn als pc\’s. “Eigenlijk zitten we, met die apps die naar een smartphone of een tablet kunnen worden gedownload, nu op hetzelfde punt als twintig jaar geleden met de opkomst van de Windows-pc”,
    Die inloggevens staan niet op de foon, dus vraag me me af hoe dat zou kunnen. Lijkt me een boude bewering.

En v.w.b. de apps: dat is juist het fijne van de veel veroordeelde ‘censuur’ van Apple: er kan in principe geen rommel op je foon komen, i.t.t. een apparaat met het ‘open’ Android.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.