6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Patrick-Brand

Veiligheid creditcard in iTunes

Ik heb een Mastercard creditcard, was handig voor op vakantie. Nu lijkt het me ook makkelijk voor iTunes, alleen.. je leest nog regelmatig dat iTunes accounts worden gehackt, hoe veilig is het om een creditcard gekoppeld te hebben in iTunes? Zitten er veiligheidsmiddelen in?

Zodat ik niet volgende week een aanslag op mijn afschriftje zie van honderden euro’s aan Chinese apps en liedjes.

Bijdrager
    jobz

De veiligheid van iTunes en je creditcard heb je zelf in handen. Apple maakt gebruik van standaard technologie. Als de Chinezen je kaart gebruiken laat je het gewoon herstellen door de creditcardmaatschappij. No worries. Miljoenen zijn je voorgegaan.

Het mooie van de technische “veiligheid” van creditcards is dat een 16-cijferige code (en soms nog wat extra’s) zo ongeveer het meest onveilige systeem is dat je kunt bedenken maar dat het gebruikt wordt om wereldwijd miljarden mee te verrekenen. Vergelijk dat met de OV-chipkaart die veel beter beveiligd is en de maximale schade daarvan, een paar tientjes en een gratis tramrit. Ik heb nog noiit een kamervraag over onveilige creditcards gehoord…

Bijdrager
    i_yell0wi7

Sinds de release van de itunes Store gebruiken wij al de creditcard voor onze account.
    nog nooit last gehad dat onze account is gehackt.
    en zoals jobz zegt veiligheid heb je zelf in je handen.

Bijdrager
    Shmoo

iTunes accounts worden niet zo heel vaak gehackt maar er is een dienst Click&Buy ? geen idee of ik het goed schrijf waar veel slechte reacties over op het internet staan.

Dit is een soort PayPal dienst waar je ook je creditcard aan kunt koppelen en dan betalen in de iTunes Store maar ook deze accounts worden meestal gehackt door te eenvoudige wachtwoorden van de eindgebruiker (JIJ)

Ik heb ook al jaren mijn Visa creditcard aan mijn AppleID en iTunes account gekoppeld en nog nooit is er iets vreemds gebeurd.

Bijdrager
    Patrick-Brand

Bedankt voor jullie reacties!

Zijn er, behalve een ‘goed’ Apple-id wachtwoord, andere veiligheidsmaatregelen om misbruik van mijn creditcard in iTunes te voorkomen?
    Extra wachtwoorden of blokkades, zoals een aankooplimiet o.i.d.

Bijdrager
    NeXT

Volgens mij maak jij je zorgen om niks. Bij misbruik of hacks ben je verzekerd door de creditcard maatschappij. Er kan niet zoveel mis gaan en is er altijd een wachtwoord nodig om iets te kopen in iTunes. Niks aan de hand!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.