12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rubens

veilige pdf maken?

Toen ik vorig jaar mijn thesis liet inbinden bij de drukker, bleken er problemen te zijn met mijn pdf bestand. ik had deze pdf gemaakt met de mac pdf maker, en blijkbaar worden niet alle fonts ge*embed dan, wat voor problemen kan zorgen wanneer het afgedrukt wordt met een windowscomputer.

Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn pdf zeker in orde is? Ik gebruik word 2008, en heb adobe pro op mijn mac geïnstalleerd staan. Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    ferryvi

probeer gewoon adobe om pdf bestanden te maken. of een optie is met pages, exporteren als pdf

Bijdrager
    KingAchille

Elk programma op Mac heeft een ingebouwde optie op een .pdf te maken! Klik gewoon op afdrukken en in plaats van ‘Druk Af’ klik je op ‘PDF’ en dan ‘Bewaar als PDF’. Voila:)
    Mvg,

Bijdrager
    rubens

Elk programma op Mac heeft een ingebouwde optie op een .pdf te maken! Klik gewoon op afdrukken en in plaats van ‘Druk Af’ klik je op ‘PDF’ en dan ‘Bewaar als PDF’. Voila Smile
    Mvg,

Jamaar, dat is niet wat ik vraag hé!

Het is nu net met die pdf functie dat de problemen beginnen. Die ‘mac-pdf’ is niet volledig conform de standaarden of oziets. Bij de drukker zag mijne afgedrukte pdf er dan ook raar uit. Iets wat lag aan het embedden van fonts ofzo. Het is nu hiervoor dat ik een oplossing zou willen.
    Pdf maken met adobe gaat niet met office 08.
    Naar pages exporteren is voor een layour gevoelige thesis met tabellen en zo geen oplossing.
    Nu ik weet dat het kan, dus iemand met meer expertise op dit vlak misschien?

Bijdrager
    nicksuy1

is de drukker in kwestie de enige die problemen daarmee heeft?
    al eens aan iemand anders gevraagd het te openen?
    mss kan je gewoon een andere drukker zoeken, want voor zover ik weet zijn de pdf-standaarden volledig gerespecteerd in OS X.

Sleutelbeheerder
    Night

Wil je een “veilige” PDF, dan is er maar één optie: er een Certified PDF van te maken. De beste oplossing hier voor is het (best prijzige) Pittstop Pro.

”nicksuy1″

is de drukker in kwestie de enige die problemen daarmee heeft?
    al eens aan iemand anders gevraagd het te openen?
    mss kan je gewoon een andere drukker zoeken, want voor zover ik weet zijn de pdf-standaarden volledig gerespecteerd in OS X.

Helaas, was het maar waar..!
    99% van alle “standaard” gegenereerde PDFs vertoont één of meerdere al dan niet serieuze problemen.

Bijdrager
    rvanheukelum

Prachtig … een dozijn antwoorden zonder ook maar 1 nuttige.
    Wat ten eerste overigens wél zuigt, is het feit dat MS Word in RGB werkt … je zwarte tekst zal -zonder correctie- in FC worden opgebouwd.
    Als je Acrobat Pro hebt geïnstalleerd op je Mac, dan ben je ook in het bezit van de Adobe PDF (virtuele) printer. Dit is de tool die je gaat gebruiken, gecombineerd met de juiste Distiller instellingen.
    – Start met de Printopdracht
    – Selecteer de Adobe PDF printer
    – Open de pop-up ‘Aantallen en pagina’s’ en selecteer ‘PDF Opties’
    – Selecteer de gewenste highres Distiller joboption (Adobe PDF instelingen)
    – Druk af
    – Wijs een locatie en naam toe
    – Bewaar
    – Done

Kijk eens aan … screenshots … en meer …

Bijdrager
    BenDover

Als je hem opnieuw bewaar met “voorvertoon”/”preview” dan kun je als quarts filter PDFX-3 aanklikken, dan moeten fontjes ingesloten zijn volgens het pdfx standaard.

Maar de beste manier is om met acrobat te werken, dan kun je het beter controleren.

Bijdrager
    jantje bee

en / of de letters omzetten in lettercontouren.
    ze zijn dan niet meer te bewerken, maar zijn ook geen ‘fonts’ meer die een font file nodig hebben…

j.

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”jantje

ze zijn dan niet meer te bewerken, maar zijn ook geen ‘fonts’ meer die een font file nodig hebben…

j.

En … hoe doe je dat in MS Word?

Bijdrager
    jantje bee
    ”R_van_Heukelum”
    ”jantje

j.

En … hoe doe je dat in MS Word?

ik gebruikte mijn ogen niet. nee, je hebt gelijk, dast werkt niet in word. sorry.

ai.
    bloos

j

Bijdrager
    rubens

Prachtig … een dozijn antwoorden zonder ook maar 1 nuttige.
    Wat ten eerste overigens wél zuigt, is het feit dat MS Word in RGB werkt … je zwarte tekst zal -zonder correctie- in FC worden opgebouwd.
    Als je Acrobat Pro hebt geïnstalleerd op je Mac, dan ben je ook in het bezit van de Adobe PDF (virtuele) printer. Dit is de tool die je gaat gebruiken, gecombineerd met de juiste Distiller instellingen.
    – Start met de Printopdracht
    – Selecteer de Adobe PDF printer
    – Open de pop-up ‘Aantallen en pagina’s’ en selecteer ‘PDF Opties’
    – Selecteer de gewenste highres Distiller joboption (Adobe PDF instelingen)
    – Druk af
    – Wijs een locatie en naam toe
    – Bewaar
    – Done

Kijk eens aan … screenshots … en meer …

Kijk eens aan, een bruikbare tip dankuwel. En nu maar hopen dat de pdf’s die op deze manier worden opgebouwd in orde zijn bij de drukker.
    Overigens, die screenshots zijn wel handig, maar wat doet die 5e screenshot ertussen. hoe geraak je daar?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.