5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Robert

Veilig internetten op iPad via VPN met Ziggo router

Hallo allemaal,

Steeds vaker zijn er gratis publieke Wifi-netwerken beschikbaar. Als ik daarvan gebruik wil maken met mijn iPad, zou ik het verkeer over dat netwerk bij voorkeur afschermen voor pottekijkers. Ik dacht dat dat met een VPN-verbinding mogelijk zou moeten zijn. Daar zijn allerlei (betaalde) mogelijkheden voor, maar ik zou eerst willen weten/proberen of het met mijn eigen spulletjes zou lukken.

Ik heb een Ziggo modem-router met VPN mogelijkheden. Misschien kan ik die daarvoor inzetten? Heb ik nog meer apparatuur/applicaties nodig?

Ik ben vrij handig met allerlei apparatuur, maar networking is not my cup of tea…

Bijdrager
    Melbuuln

Volgens mij gaat Ziggo VPN gebruiken voor het opzetten van zogenaamde sociale hotspots.

Gradus Vos, woordvoeder van Ziggo, zegt dat het gebruik van de hotspots door middel van opengestelde modems van klanten, net als tijdens de proef gratis moet zijn. “Om gebruik te kunnen maken van Ziggo Hotspots moet je zelf ook Ziggo Hotspot zijn. Elke klant met een Ziggo-modemrouter kan met zijn huidige abonnement zonder extra kosten Ziggo Hotspots gebruiken. Hij moet dus wel als tegenprestatie zijn eigen modemrouter als Hotspot beschikbaar stellen.”, legt Vos uit.

Bijdrager
    Robert

Klinkt leuk, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik wil veilig kunnen internetten bij de McDonalds.:cool:

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je je Firewall aanstaan in Systeemvoorkeuren om te beginnen?

Bijdrager
    Raddie

Nou weet ik niet wat jij allemaal bij de Mac doet, maar wie zou jou daar met je willen meeluisteren? Ik zou mij er niet te drukmover maken, maar niet daar gaan Internetbankieren. De data llop via de hardware van jouw MacDonald’s, dus echt veilig wordt dat volgens mij niet, tenzij je al je data encrypt. Maar dat moet de ontvangende partij dan ook ondersteunen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.