4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jurriaan.

Veilig classic er af gooien

ik wist niet goed waar ik deze vraag nou moest plaatsen dus als ie niet goed staat verplaats em maar.

maar ff ontopic, mijn vraag is hoe kan je nou veilig mac classic er af gooien zonder dat dat gevolgen heeft voor mac osx.
    Ik probeer al de systeemmap(os9) naar de prullenbak te slepen maar toen zei ie “de bewerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel ‘Systeemmap’ wordt vereist door het systeem.”
    :o
    Ik wil em eraf gooien omdat ik het nauwlijks gebruik het neemt dus onnodig ruimte in

ik heb een power pc G3 400mhz

Bijdrager
    fleurtje

heb je al geprobeerd om een volledig schone installatie van os x uit te voeren? dan maakt ie een nieuwe systeemmap aan. Dan kan je de oude systeemmappen hernoemen en verwijderen. Zodra je je systeemmappen verwijderd hebt moet je os 9 ook zo weg kunnen gooien. maar aan de andere kant, ik zou het lekker laten staan, je weet maar nooit waar het goed voor is, tenminste als je de ruimte kan missen…

succes ermee

grtz
    fleurtje

Bijdrager
    Jurriaan.

nee ik ga geen schone installatie doen dan moet ik weer vanalles gaan updaten.

Bijdrager
    boelie
    ”Jurriaan.”

maar ff ontopic, mijn vraag is hoe kan je nou veilig mac classic er af gooien zonder dat dat gevolgen heeft voor mac osx.z

Je moet er voor zorgen dat Jaguar weet dat je geen classic gebruikt en/of hebt.

Hopen dat dit werkt:
    – open system preferences (ik heb een engels systeem);
    – start classic;
    – verwijder alle onderdelen zodat je mac classic niet opstart c.q. deselecteer de optie start classic when you log in en forceer stop classic als deze open staat;
    – open netinfomanager (in applications/utilities);
    – kies menu: security>authenticate en voer je wachtwoord in;
    – kies menu: security>enable root user;
    – switch terug naar de finder en verwijder de map systeemmap en eventueel Applications (Mac OS 9);
    – misschien even herstarten.

Ik weet niet of dit werkt, maar het lijkt me een logische volgorde. Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.