24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    MellyVille

Veel switch vragen!

Ik ben melvin, en dit is mijn eerste post hier. Ik ben nog echt een Apple n00b, maar ga deze week toch echt een iBook of MacBook bestellen…

nu heb ik daarover een flink aantal vragen, o.a.

– Ik ben student aan de HAN in Arnhem, heb ik dan recht op de studenten korting via de Apple site? en geld dit ook in winkels?

– Stel ik bestel niet de iBook via mailamac.nl (800e), welke winkel is dan het dichtst in de buurt omgeving Oss/Veghel?

en dan nu technischere vragen:

– Windows gebruikers kunnen alle programma’s downloaden en evt. cracken (onrechtmatig gebruiken) (tenminste, dit heb ik gehoord :)!!!)… is dit bij Apple ook het geval? en is alle software een beetje te downloaden of moet ik alles steeds kopen?

– Is software onderling uitwisselbaar? dus als ik hier in de buurt iemand met een apple met veel software vind, dat ik dan zijn software op mijne installeer?

– Kan de iBook standaard overweg met office bestanden? word, powerpoint en excel? (ivm school!)

– Voor windows heb je bijv. LimeWire en KaZaA om simpel muziek te downloaden (waar je officieel voor moet betalen en ik natuurlijk ook doe)… is er voor Apple ook zoiets? kan dit met bijv. iTunes?

al best wat vragen, waar korte antwoorden op mogelijk zijn volgens mij :D… ik hoop in de toekomst dit forum dan ook nog veel te kunnen bieden, als ik wat heb bijgeleerd over Apples…

Bijdrager
    MacBeer
    ”MellyVille”

- Ik ben student aan de HAN in Arnhem, heb ik dan recht op de studenten korting via de Apple site? en geld dit ook in winkels?

Ja. In ieder geval via de store. Winkels hanteren meen ik soms wel en soms niet de kortingen. Dit moet je dan ook even vragen.

”MellyVille”

- Stel ik bestel niet de iBook via mailamac.nl (800e), welke winkel is dan het dichtst in de buurt omgeving Oss/Veghel?

In Eindhoven in de Heuvelgalerie vindt je YouMac

”MellyVille”