9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Veel spam verstuurd en niet meer kunnen inloggen op msn

Ik zit met een klein probleempje. Toen ik vandaag m’n iPad pakte zag ik dat ik 52 mailtjes had op een hotmail emailadres dat ik alleen nog maar gebruik voor msn en verder voor niks. Ik was dus redelijk verbaasd en het bleken mailtjes te zijn van [email protected] met als titel ‘Delivery Status Notification (Failure)’ oftewel, mailtjes die niet verstuurd konden worden. Nu gebruik ik dat adres nooit dus ik dacht gelijk aan spam. Van wat vrienden hoor ik ook dat ze berichtjes hebben gekregen met alleen een link erin (overigens niet altijd dezelfde). Het is duidelijk dat ze mijn msn contactlijst hebben gepakt en daar de spam naartoe hebben gestuurd.

Na wat uitzoeken probeerde ik in te loggen op msn maar dat lukte niet, zowel met mijn hotmail adres niet als met mijn eigen [email protected] adres niet. Nu ging ik kijken of ik ook vanuit dat eigen domein spam heb verstuurd maar dat is niet het geval. Ik heb direct mijn wachtwoord verandert en daarna nogmaals geprobeerd maar ik blijf de melding krijgen dat ik niet kan inloggen omdat ik of geen service heb of geen internet. Ik kan bij zowel Adium dat ik normaal gebruik als bij Messenger van Windows zelf en bij eBuddy niet inloggen en alleen bij Messenger krijg ik die foutmelding.

Ik heb een Mac dus een virus heb ik wel een beetje uitgesloten, wel heb ik een virusscanner gedownload en die is nu aan het zoeken. Ik gebruik Adium op mn Mac, IM+ Pro op mn iPad en eBuddy op mn iPod. Ik denk dat deze ook niet echt de schuldige zijn maar ik vraag mij wel af welke het dan wel is.

Hebben jullie een idee of ervaring met dit probleem, ik hoor het in ieder geval graag!

Freek

Bijdrager
    Hansi2124

Die virusscanner gelijk van je Mac af gooien. Je geeft zelf al aan dat je dat kan uitsluiten, dus……

Het hotmailadres van mijn vriendin is ook misbruikt voor phising mailtjes die naar mensen waren gestuurd die in haar adresboek van hotmail staan. Het heeft dan ook niets met je Mac te maken, maar hooguit met hotmail wat je bekijkt in je browser.

Gewoon nergens op klikken en zeker geen gegevens ergens invoeren!

Inactief
    Anoniem

Maar het opmerkelijke is dat ik ook niet kan inloggen op msn, hoe verklaar je dit? Ik kan het op zich wel verklaren van het hotmail adres omdat daar spam vanuit verstuurd is maar waarom kan ik dan ook niet inloggen op dat andere domein?

Bijdrager
    robert1970

@Freeek: Wellicht een storing bij Microsoft?

Bijdrager
    Hansi2124

Je bent mij net voor.;-)
    Probeer het om het kwartier even of je weer kan inloggen.

Inactief
    Anoniem

Andere kunnen wel op msn en het is wel een zeer toevallige samenloop van omstandigheden.

Bijdrager
    robert1970

Dat is het meestal bij Microsoft;-)

Bijdrager
    nookie

Heb je geen mail gehad van Hotmail?
    Bij mij was dat wel het geval.
    Er stond een specifieke link in om de boel weer te activeren, nadat ik ineens spam ging versturen.
    Ik lees dat je het zelf gedaan hebt, i.p.v. het mailtje van Microsoft te raadplegen.
    Maar ik gok dat je deze niet gehad hebt, wat wel vreemd is.

Inactief
    Anoniem

Het is inmiddels opgelost. Kan weer op mn mail en msn werkt ook weer op beide accounts. Bedankt alle.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.