4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ojeroeno

Veel overig in opslag

Hoi allemaal!

Ik kijk net bij mijn opslag van mijn mac en zag bij overig een erg hoog aantal gb (Zie afbeelding)

weet iemand waar dit vandaan komt en of ik het minder kan maken?

dankjewel!

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is niet bijzonder, heeft eigenlijk elke gebruiker.

Je kunt Spotlight opnieuw laten indexeren, maar je hebt dan kans dat het gele blok alleen maar groter wordt.
    Indexeren werkt zo: ga naar Systeemvoorkeuren > Spotlight > Privacy en voeg je hele SSD toe via de [+]-knop. Daarna weer weghalen.

Als je daarna iets in Spotlight zoekt, vindt je het balkje met de voortgang daar terug.

Bijdrager
    Mike de Wildt

Maar wat voor bestanden zijn het dan? Ik wilde namelijk niet dezelfde vraag stellen, omdat ik al een tijdje hier tegenaan loop en ik die ruimte eigenlijk wil benutten (als dat mogelijk is).

Ik zal eens indexeren proberen, maar volgens mij heb ik dat ooit al eens gedaan.

Bijdrager
    Unlock32

Dit zegt Apple:

Soms lijkt de categorie ‘Overig’ in het venster Over deze Mac groot. Over deze Mac geeft met deze categorie het totaal van alle bestanden weer die niet worden herkend als één van de andere bestandstypen (audio, films, foto’s, progr., back-ups). Hier vindt u enkele voorbeelden die kunnen worden gerekend bij ‘overig’:

Onderdelen in de OS X-mappen zoals de map Systeem en het cachegeheugen
    Persoonlijke informatie zoals documenten, contacten, agenda’s
    Plugins en extensies van programma’s
    Mediabestanden die door Spotlight niet worden beschouwd als mediabestanden omdat deze zich in een pakket bevinden
    Bestandstypen die niet door Spotlight worden herkend

Mijn 4 mappen met mkv bestanden vallen dus onder dat “overige”.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.