30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    janau

Veel klachten over de nieuwe Kaarten app

De BBC heeft een nieuwsitem over de klachten wat betreft de nieuwe Kaarten app in iOS 6.
    Hier is de link:

< http://www.bbc.co.uk/news/technology-19659736 >

Ikzelf ontdekte ook de gebreken. De namen van kleine dorpjes komen niet in beeld. Je kunt wel een dorpje opzoeken en dan komt de speld op de juiste plaats, maar de naam zie je niet. Dit overkwam mij toen ik wat plaatsjes in Engeland opzocht. Mijn normale TomTom app ziet ze wel.

Bijdrager
    SunKeeper

En wat als je de Labelgrootte aanpast? (Instellingen > Kaarten)
    Al zou dat natuurlijk niet uit mogen maken.

Zelf heb ik er geen last van, en ben erg te tevreden over de nieuwe kaarten. Het laadt ook vele malen sneller dan Google Maps, ook over 3G.:thumbsup:

Bijdrager
    janbergstra

het laadt idd sneller maar vol met fouten

Bijdrager
    Paul26

Het is nogal een uitdaging om een goede kaarten app te maken. Daar gaat echt enorm veel werk in zitten. Apple geeft zelf ook aan iedere dag hard te werken om de app te verbeteren.

Toen de oorspronkelijke Maps app uitkwam was hij heel wat minder dan waar hij naartoe is geëvolueerd. Als Apple daar snellere en grotere stappen mee kan maken komt het vast helemaal goed!

Moderator
    Mac Daddy

Ik ben vooral benieuwd naar hoe die werk in dagelijks gebruik.
    Over het algemeen lijkt iOS 6 mee te vallen qua bugs als ik het hier om het forum zo lees. Het enige wat mij tegenhoud is die nieuwe Maps app.

Ik gebruik Google Maps vaak. Ik ken nog lang niet alle hoekjes van Amsterdam en fiets soms dus wel eens met de iPhone in de hand. Hoe presteert de nieuwe app in Amsterdam of in Nederland? En ik begrijp dus goed dat deze app geen streetview meer heeft toch? Iets wat soms erg handig is om een gebouw/kruispunt/afslag sneller te kunnen herkennen.

Moderator
    Pete.Z

Google Maps is op dit ogenblik vele malen beter, maar Apple kennende komt dat wel goed.
    Ben je afhankelijk van de kaarten op je iPhone zou ik lekker even wachten…..en niet naar IOS 6 updaten.
    (of een goeie navigatie app erbij aanschaffen natuurlijk)

Moderator
    Mac Daddy

Hoe zit het met die turn by turn navigatie? Werkt dat al goed. Hoeft van mij niet in het Nederlands, maar stuurt ie je een beetje de goed kant op?

Tja. Navigatie app kan altijd, maar die zijn vaak prijzig en zo uitgebreid heb ik het niet nodig.

Nadeel is dat je andere features mist die in iOS5 nog niet zitten. Bijvoorbeeld kunnen kiezen wat er door mag komen als je ligt te slapen. Dat is 1 van de betere, echt functionele dingen in iOS6.

Bijdrager
    stavos

Kijk voor navigatie eens naar Waze of Navfree. Staan allebei op mijn iPhone en werken goed voor turn-by-turn. En beiden ook gratis.

Bijdrager
    stavos

:lol:

Bijdrager
    Facundo

Is dit geen plagiaat? Het lijkt op een (slechte) update van Google Maps. Het zit vol met fouten en Streetview kan ik helemaal nergens meer vinden. Wat een pedant gedrag van Apple: Gewoon een andere (betere) app van je iPhone pleuren en daar je eigen plagiaat voor in de plaats zetten; het moet niet gekker worden.

Bijdrager
    iDeMi
    Bijdrager
    mslik

Wat ik nogal gek vind, is dat Tom Tom de kaarten levert. Die hebben toch puike kaarten zou je zeggen. Hebben ze van de kaarten app een Tom Tom Lite gemaakt, en moet je de Tom Tom applicatie kopen om het volledig te hebben:(

Ik blijf lekker met mijn settop navi in de auto rijden:)

Moderator
    Mac Daddy

@Facundo: Nee. Geen plagiaat. Iedereen is vrij om een maps systeem/app te maken. De wereld zit geen patent op namelijk. Daarbij was het bij de vorige keynote, waarin iOS6 werd aangekondigd en dus ook de nieuwe maps app, duidelijk dat ze o.a. met Tomtom hebben samengewerkt voor deze maps app.

Streetview is wel iets wat nog enkel door Google is gedaan, maar daarvoor moet je ook zo’n autootje de hele wereld rondsturen en dat heeft Apple (nog) niet gedaan.

Bijdrager
    Facundo

@Mac Daddy: Als Google Maps belangrijk voor je is zou ik nu nog maar even bij IOS5 blijven. Apple’s app is echt onbruikbaar. Je klanten/zakenpartners zijn mogelijk in de Noordzee terug te vinden, àls ze al te vinden zijn. :sarcastic:
    Apple kent het verschil tussen het mijn en dijn niet meer. Precies de reden dat ik die appstore altijd zo gewantrouwd en gehaat heb. Bij Apple koop je niet, maar lease je.

Bijdrager
    iDeMi

Wat dacht je van deze foto? Daar ben je als kaarten leverancier toch niet blij mee?

Bijdrager
    Facundo

@Facundo
    : Nee. Geen plagiaat. Iedereen is vrij om een maps systeem/app te maken.

Als je Apple Maps opent dan merk je niet dat het geen Google meer is; de hele opmaak en bediening is nagenoeg hetzelfde, zèlfs het icoon! Als dit geen plagiaat meer is weet ik niet wat nog wèl plagiaat is. Ik denk dat zeer velen die niet op fora komen denken dat er hier gewoon sprake is van een update van Google Maps. Ze zijn op het eerste gezicht niet van elkaar te onderscheiden. Iedereen is overigens ook vrij om een tablet te maken, maar er kan evengoed nog sprake zijn van plagiaat.

Streetview is wel iets wat nog enkel door Google is gedaan, maar daarvoor moet je ook zo’n autootje de hele wereld rondsturen en dat heeft Apple (nog) niet gedaan.

Dus had Apple deze ‘swap’ de gebruikers NOOIT mogen aandoen! Het zou wat anders geweest zijn als Apple hun app er gewoon BIJ hadden gezet. Maar nu zijn ze over de ruggen van de gebruikers hun oorlogje aan het uitvechten met Google en dat zou zelfs voor de meest blinde fanboys totaal onacceptabel moeten zijn. Dit is gewoon ècht niet goed te praten.

Bijdrager
    stavos
    Facundo op 21 september 2012

de hele opmaak en bediening is nagenoeg hetzelfde, zèlfs het icoon!

Wellicht omdat Apple -net als voor de andere standaard apps in iOS- het icoon voor de oude kaartenapp zelf heeft ontworpen? En de bediening en layout van iOS is (zo goed als) consequent doorgevoerd, de overeenkomsten zijn dus niet alleen in de kaartenapps te vinden.

Bijdrager
    puchelaar

Bij mij in de buurt is een anderhalf jaar geleden het éénrichtingsverkeer veranderd. Dat was ok in Google maps, maar niet in deze app. En dan zitten er vast op meer plekken fouten…

Moderator
    Mac Daddy

De oude Maps app heeft Apple zelf ontworpen. Ze hadden een samenwerking met Google om hun map te gebruiken. De app was altijd al door Apple zelf ontwikkeld.

En ik praat het ook niet goed. Ik blijf ook nog wel even bij iOS5 tot ze de maps goed op order hebben, maar plagiaat kan je het niet noemen. Ze zijn simpelweg met een andere partij een samenwerking aan gegaan. Missen we hierdoor functionaliteit? Ja. Is dat goed? Nee. Is het plagiaat? Nee.

Bijdrager
    Facundo

Wellicht omdat Apple -net als voor de andere standaard apps in iOS- het icoon voor de oude kaartenapp zelf heeft ontworpen?

Dit is nu net precies een onderdeel van die vervaging tussen het mijn en dijn waar velen al sinds het begin van die appstore tegen ageren.

Moderator
    Mac Daddy

Wat heeft de App Store nu met de map app te maken?

Bijdrager
    bartje

Voor mijn gebruik merk ik vrij weinig fouten in de nieuwe Kaarten-app.
    De navigatie werkt ook goed.

De foto’s zijn ook nieuwer dan die wat Google gebruikt (die wel 3/4 jaar oud kunnen zijn!). Daarbij duiken nu wel verschillende ‘foutjes’-afbeeldingen op van Kaarten. Maar dat soort foutjes zitten nu ook nog altijd in Google Maps, die ook overal over het internet gaan.

Ik vind dat men nogal overdrijft over de Kaarten-app (en het missen van YT). Het is omdat het nieuw is dat het bij de meeste mensen nog niet in de smaak valt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik ben blij dat die oude YouTube app weg is. Ik bedoel maar, nu kun je tenminste iets delen en plaatsen op Facebook of Twitter, dat was de enige reden waarom ik YouTube gebruikte eigenlijk. Dat geldt ook voor de website van YouTube.

Over de kaartenapp heb ik voorlopig ook niets dan lof. Voor de kleine afstanden die ik afleg is de applicatie gewoon accuraat. De foto’s zijn een jaar oud in tegenstelling tot de 5 jaar oude foto’s van Gmaps. Ik ben best tevreden over iOS 6!

Bijdrager
    ronald

Het bekende schoenmaker blijf bij je leest verhaal.

Jammer natuurlijk dat er blijkbaar zoveel fouten instaan of zaken missen.

Reden om maar even te wachten met update.
    Daar waar de camera met pan functie natuurlijk prachtige uitbreiding is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ondanks de fanboy opmerkingen in de trant van “het komt wel goed” mankeert er echt wel (te) veel aan het nieuwe map systeem van Apple.
    Zo schijnt er bij Dublin een recreatie gebied te worden aangegeven als vliegveld!
    Google heeft er 10 jaar over gedaan te komen tot waar het is en dat is een zeer accurate weergave van de hele Aarde. Dus hoe kan Apple dan denken het in 2 jaar te kunnen klaren?
    Ongeveer een jaar geleden reed er iemand het water in door een fout van tom tom, stel je eens voor: je ligt lekker te zonnen in dat recreatie gebied, land er in eens een vliegtuig…

EDIT

Inactief
    Anoniem
    hendrik op 21 september 2012

Google heeft er 10 jaar over gedaan te komen tot waar het is en dat is een zeer accurate weergave van de hele Aarde. Dus hoe kan Apple dan denken het in 2 jaar te kunnen klaren?

Google heeft niet enkel lang aan die kaarten gewerkt, maar heeft ook een team van 7.000(!) mensen die enkel aan Google Earth / Maps werken. Daarom vrees ik dat die Kaarten-app van Apple weinig wordt.

Bijdrager
    MBPuser
    Yggdrasil op 21 september 2012

Ik ben blij dat die oude YouTube app weg is.

Wat heb jij een onbezorgd leven als je over dit soort dingen al blij kan zijn Nick, ik wordt er bijna jaloers van man:wink:

Moderator
    Mac Daddy

Google heeft er 10 jaar aan gewerkt en veel personeel erin zitten ja. Maar hoeveel mensen heeft Apple of Tomtom erop zitten?
    Daarbij is Google 1 van de bedrijven die het wiel heeft uitgevonden. Er gaat sowieso tijd inzitten, maar de kennis is er al wel.

Ik weet niet of het een succes gaat worden of niet. Hoop dat Google snel met een eigen app komt en dan ga ik wel over op iOS6.

Inactief
    Anoniem
    Mac op 22 september 2012

Google heeft er 10 jaar aan gewerkt en veel personeel erin zitten ja. Maar hoeveel mensen heeft Apple of Tomtom erop zitten?

Bij TomTom werken rond de 3.500 mensen, maar die werken natuurlijk niet allemaal aan die kaarten. Bovendien verschaft TomTom enkel de basis, alle belangrijke info moet van Apple of partners (Yelp, Gouden Gids, e.d.) komen. Ik denk dat er bij Apple nog geen honderd mensen aan de Kaarten-app werken… en dat is gewoon véél te weinig om er een succes van te maken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.