6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    PBG4

veel foto’s in dock

op één of andere manier sleepte ik meer dan 600 foto’s naar mijn dock.
    hoe krijg ikde foto’s terug uit de dock. ik ben begonnen om ze één voor één in een andere mab te slepen maar dat gaat nog dagen duren. is er een manier om die allemaal te selecteren??? THX

Bijdrager
    macpro

Je kunt de preference file van de Dock aanpassen.

De vindt je op de volgende plek:

Harddisk:Gebruikers:<gebruiker>:Bibliotheek:Preferences:com.apple.dock.plist

Maak om te beginnen een copietje hiervan op je desktop.
    Mocht het wijzigen fout gaan, dan kun je die nog altijd terugzetten.

Open nu de file door er dubbel op te klikken.
    Je komt dan in de Property List Editor.

Verwijder nu de reeks “persistent-others”.

Sla het bestand op en verlaat de Property List Editor.

Log uit en opnieuw in.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus weet niet 100% zeker of het werkt.

Bijdrager
    Ruben

Ik weet niet of het Dock in werkelijkheid een verborgen Folder is? Zo ja, ga naar die Folder middels Shift-Appeltje-G, kies weergave met kollommen, sorteer op type, klik de eerste JPG, Shift-klik de laatste JPG en sleep ze eruit.

Maar nogmaals, ik weet niet of het Dock een verborgen Folder is. Hopelijk weten meer ervaren Maccers dat?

Bijdrager
    Sad
    ”PBG4″

op één of andere manier sleepte ik meer dan 600 foto’s naar mijn dock.

Kun je daar een screenshot van laten zien? Ik wordt al scheel als er 20 dingen in mijn dock staan:):P

Gast
    Anoniem

Ja, heb ik ook een keer gehad, sleepte een paar honderd jpg’s naar Voorvertoning, en net voor ik de muisknop losliet sprong het Voorvertoning icoon naar boven! Ik heb toe alles een voor een eruitgesleept. Hoe groter de icoontjes werden, hoe sneller ’t ging.
    De iconen worden zo klein dat je bijna niet ziet of je nu een programma wegsleept of de jpg. Lukte me uiteindelijk toch nog binnen een paar minuten, maar een vreselijk werk. Heb toen ook nog naar een dockmap gezocht, maar niet zo snel kunnen vinden.

Gast
    Anoniem

in user=>bibliotheek=>preferences vind je com.apple.dock.plist
    Als je daar, door erop te dubbelklikken, in kijkt kun je de bestanden aanklikken en dan kiezen voor delete. Niet geprobeerd, maar misschien werkt ’t (wel op eigen risico;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.