10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    netfox

Veel filmpjes comprimeren naar quicktime bestanden

Ik wil enkele tientalle filmpjes – zowel .mov als .wmv bestanden, met verschillende resoluties – omzetten naar alleen maar quicktime filmpjes met dezelfde compressie en resolutie. Waarmee gaat dit het makkelijkste? Met Cleaner? Of hebben jullie andere tips?

Bijdrager
    Klabam

Cleaner werkt goed is mijn ervaring, heeft een mooie batch-functie, je kan ook gewoon compressor gebruiken, maar dan alleen de mov-files….

Bijdrager
    neoguri

Wat jij beschrijft is waar Cleaner voor gemaakt is.

Bijdrager
    netfox

En nog een vraagje: kan ik in Cleaner ook bij elk filmpje een logo rechtsonderin plaatsen? In diezelfde batch?

Bijdrager
    neoguri

Heb net gekeken: dat kan met ‘watermark’. Werkt met bv een tiff met alpha-channel (kan je met Photoshop maken).

Bijdrager
    netfox

Ik heb het programma eens uitgetest, maar bij wmv bestanden krijg ik een error. Dat hij het bestand niet zou kunnen openen. Echter ik kan het bestand wel gewoon openen via Windows Media Player. Als ik het bestand open via VLC dan krijg ik de error:

main: no suitable decoder module for fourcc `WMV3′.
    VLC probably does not support this sound or video format

Hoe op te lossen?

Bijdrager
    neoguri

Net als QT kan is WMV een huls die video en audio kan bevatten die op verschillende manieren is ingepakt (codecs). Veel codecs zijn standard geïnstalleerd en dus af te spelen, andere (bv divx) niet, die moet je apart downloaden in installeren.

Welke codec in jouw specifiek geval gebruikt is weet ik niet zo snel. Misschien dat iemand een suggestie heeft hoe dat uit te zoeken.

Bijdrager
    netfox

Ik heb al wat rondgesurft voor die codec… maar ik ben bang dat ik het zaakje niet 1,2 3 kan converteren. Die WMV3 lijkt voorbehouden aan de Windows Media Player.

Bijdrager
    netfox

Na het installeren van Flip4Mac lijkt het te gaan werken. Volgens mij, naast Windows Media Player, de enige mogelijkheid om WMV3 files op de mac af te spelen.

Bijdrager
    ACTH

ik heb ook een (simpeler) .vraagje is er player die wmv afspeelt vanaf en playlist??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.