19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsNz

vectoriseren

Ik ben op zoek naar een programma wat hetzelfde doet als Adobe streamline( streamline draait niet onder OSX)
    Ik heb tot nu toe alleen Silhouette gevonden, maar dit vind ik een waardeloze app.
    Wie kan me helpen?http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=newtopic&f=9&sid=29b1cc2e126f90b9ae987db90c303a19#

Bijdrager
    TonE

Waarom is Silhouette niet goed? Toegegeven, het heeft wat minder mogelijklheden als het oude Streamline maar om alleen te tracen is het bijzonder goed, nog beter als SL zou ik haast zeggen.

Bijdrager
    Deskman

Streamline 4 doet het prima in classic. Silhouette is best een mooi programma maar moet je wel mee leren werken. Maar leuker nieuws is dat Adobe Streamline weer aan het reanimeren is… Flash en Illustrator kunnen er ook wel wat van.

Bijdrager
    NielsNz

Misschien begrijp ik het prog. niet goed.
    Ik moet een kleine microfoon vectoriseren(eigenlijk omdat ik te lui ben dit in illustrator te tekenen)
    maar ik krijg alleen maar hele grove lijnen, ik krijg het niet mooi.
    Trouwens heb ik helemaal geen classic meer, anders had ik geen probleem.

Bijdrager
    Gerton Hermers

Het schijnt dat de gisteren geïntroduceerde Illustrator CS2 het Streamline-gedeelte (eindelijk) in zich heeft.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Echt goede alternatieven voor Streamline zijn er niet, maar de nieuwe illustrator zou moeten doen wat jij wilt.

Bijdrager
    TonE

Het uitgangsmateriaal moet natuurlijk redelijk zijn maar dat geldt voor al die trace progjes.
    Ik wil het best wel even voor je proberen in Silhouette.

Bijdrager
    NielsNz

graag, heb je een email adres?

Bijdrager
    TonE

Check je PB.

Bijdrager
    MacBeer

Ik doe al dit soort werkzaamheden tegenwoordig in Flash. Deze heeft een uitstekende vecoriseer-functie.

Bijdrager
    servir frais

toch wel straf dat alle uitleg gebeurt op pcplatform !

Bijdrager
    fozzy

Ken je Corel trace? Is net zo goed, zo niet nog iets beter dan Streamline, werkt Prima onder OsX, wordt geleverd met Corel Draw (suite, 11) voor Apple

Bijdrager
    marloez
    ”MacBjorn”

Ik doe al dit soort werkzaamheden tegenwoordig in Flash. Deze heeft een uitstekende vecoriseer-functie.

kan je eens uitleggen hoe je dat doet in flash?

want ik heb nu toch een logo om na te bouwen…!:o
    er zijn grenzen…maar silhouette maakt alleen maar een omtrek om het hele log, en mist daarbij dus de inhoud…

Lama! heb het al gevonden met silhouette! :wink:

toch nog benieuwd hoe je dat doet hoor macbjorn!:D

Bijdrager
    MacBeer

Bitmap importeren in Flash op de stage. Dan de bitmap selecteren en onder het menu ‘Modify’ kiezen voor ‘trace bitmap’.
    Even met de instellingen rommelen en dan het verkregen vectorbeeld naar Illustrator formaat exporteren met ‘export image’ in het ‘archief’ menu.

Bijdrager
    marloez

dank! ik ga het proberen! loop nog steeds te ruzie├źn met het logo…..

edit: Nee, helaas! wordt m niet…als ik er een bitmap van maak wordt het hele figuur zwart, of met andere instelling onbewerkbaar…

Dan nog maar even klooien in illustrator! heb wel voor pittigere uitdagingen gestaan!:P

Bijdrager
    Daniel.Benjamins
    ”marloez”

dank! ik ga het proberen! loop nog steeds te ruzie├źn met het logo…..

edit: Nee, helaas! wordt m niet…als ik er een bitmap van maak wordt het hele figuur zwart, of met andere instelling onbewerkbaar…

Dan nog maar even klooien in illustrator! heb wel voor pittigere uitdagingen gestaan!:P

Met bitmap bedoelt ie waarschijnlijk gewoon pixel. Zelf heb ik het eerder ook wel eens gedaan, gewoon met een JPG of GIF!

Bijdrager
    Brims

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat tracen in illustrator moet doen?
    Ik ken het trace gereedschapje maar daar pak je alleen heel grof wat contouren mee!

Bijdrager
    macmickey2

Dat ligt helemaal aan de instellingen die je LiveTrace meegeeft. Zit nu thuis zonder CS2 dus kan je zo niet ff wat gegevens geven maar kijk eens bij Live Trace?? Er zweven op het web volgens mij ook nog wel ergens tutorials en tips. Zal morgen nog ff beter voor je kijken. Stuur anders maar een PB’tje met de afbeelding of zo of via de Chat. Ben overal wel bereikbaar (over het algemeen)…

Wat ook vaak helpt is de Help functie en de handleiding maar dit terzijde…:P

Bijdrager
    Brims

dat is toch ook een tip soms kom je daar gewoon even niet op!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.