5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Barrix

Vector Magic…wel of niet aanschaffen

Hallo. Sinds gisteren is Vector Magic Desktop Version (standalone) ook voor de Mac…hoera!
    zie: http://vectormagic.com/desktop
    Ik maak van de online versie regelmatig gebruik omdat ik nog steeds in Illustrator CS (de eerste versie) werk.
    Ben zeer tevreden met Vector Magic en overweeg de desktop versie aan te schaffen…maar die kost in Euro’s toch nog zo’n 200 flappen. Binnenkort is CS4 op de markt en daarom zit ik in dubio. Is de livetrace-functie in Illustrator dezelfde kwaliteit als VM of beter of slechter (zag op het forum dat meningen verdeeld waren) en is dus ff wachten op CS4 zodat ik weer helemaal up-to-date ben in alles?
    Dus de vraag is beide aanschaffen (nu VM en straks CS4) of alleen CS4 afwachten. Graag advies in deze!

Bijdrager
    MacMartino

Waarom installeer je niet een trial van Ill CS3, die ook livetrace functie kent? Kan je 30 dagen zelf uitproberen.
    Ik vind het niet de good ol’ streamline kwaliteit halen, die veel fijner in te stellen was. Maar goed, dat is persoonlijk.
    (Helaas is mijn compu met streamline en fontographer gestolen snif, snif)

Bijdrager
    Ludo

Vector Magic doet vooralsnog de job beter dan de livetrace functie in adobe ill CS2 en CS3, maar ik vindt het wel een dure app. zeker als je dit maar af en toe gebruikt. Wat CS4 op dit gebied brengt weet ik niet – Iemand?
    Andere optie is Corel Trace, her en der nog verkrijgbaar als onderdeel van de Corel 11 suite.
    Maar als je bakken beeld moet omzetten naar vector is 200 euro een koopje. :?

Bijdrager
    Zenn

VectorDesigner is voor mij een zeer goed alternatief :)

Bijdrager
    Barrix

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
    @Zenn, ik vind Vectordesigner een soort mini Illustrator, leuk maar net ff teveel balast die ik niet nodig heb.
    Daarbij twijfel ik aan zijn pixel-vector omzetting capaciteit. Want het voorbeeld laat een “makkie” zien.
    Wat doet het met iets complexere beelden (halftonen)?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.