8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    nightf3v3r

vector logo omzetten naar font

Is het mogelijk om een logo dat ik heb gemaakt in illustrator, om dat om te zetten naar een font. Laat ik zeggen dat ik het logo onder bv. de “a” toetst wil hebben, dus als ik in een textverwerkingsprogramma zit, en ik wil mijn logo erin hebben, dat ik dan mijn “logo font” kies en dan op “a” druk en; hoppa! Daar ’s mijn logo.. Hoe oh hoe doe ik dat?
    Het is eigenlijk mijn bedoeling om het logo te gaan gebruiken in TextEdit, omdat je daarin voor zover ik weet geen vetor bestanden kunt importeren.
    Ik zoek een mogelijkheid om toch mijn logo boven mijn briefhoofden te plaatsen.

Bijdrager
    helix

dat kan met fontographer en waarschijnlijk ook met alle andere programma’s om lettertypes te maken. gewoon uw vectorbestandje importeren, of zelfs met copy (uit illustrator)> paste (fontographer)
    jammer genoeg werkt fontographer alleen nog in OS 9

er bestaan misschien wel eenvoudiger programmaatjes om dit te verwezenlijken, eens uitzoeken bij versiontracker misschien

Bijdrager
    nightf3v3r

Ik heb iets gevonden, dat heet ScantFont (van fontlab) Die convert o.a. eps naar font formaten. Bad news is dat het gelijk weer $99 kost. Allen even voor het omzetten van een eps-je naar een fontje. :(

Bijdrager
    MacRooyen

is het iets wat je zelf wilt kunnen doen of is het éénmalig?

In het eerste geval raad ik je aan om Fontlab aan te schaffen.
    http://fontlab.com/html/fontlab.html

In het laatste geval wil ik je wel helpen: stuur mij de Illustrator file en je krijgt van mij een TrueTypje terug met jouw logo onder elke willekeurige toets die je maar wilt… 8) :innocent:

Om een open deur in te trappen: bedenk wel dat een letter maar twee kleuren kent: die van de letter zelf (zwart dus) en het gat dat er eventueel in zit (transparant). Je kan dus geen multi-color letter uit een font halen!

Oh ja, het is natuurlijk ook mogelijk om dat logo in een bestaand font op te nemen: bespaart je de moeite om voor het typen van dat logo elke keer van font te veranderen. Kost je wel een karakter uit dat font, maar dat zal geen probleem zijn als je er een kiest die je vrijwel nooit gebruik!

Bijdrager
    nightf3v3r
    ”MacRooyen”

is het iets wat je zelf wilt kunnen doen of is het éénmalig?

In het eerste geval raad ik je aan om Fontlab aan te schaffen.
    http://fontlab.com/html/fontlab.html

In het laatste geval wil ik je wel helpen: stuur mij de Illustrator file en je krijgt van mij een TrueTypje terug met jouw logo onder elke willekeurige toets die je maar wilt… 8) :innocent:

Om een open deur in te trappen: bedenk wel dat een letter maar twee kleuren kent: die van de letter zelf (zwart dus) en het gat dat er eventueel in zit (transparant). Je kan dus geen multi-color letter uit een font halen!

Oh ja, het is natuurlijk ook mogelijk om dat logo in een bestaand font op te nemen: bespaart je de moeite om voor het typen van dat logo elke keer van font te veranderen. Kost je wel een karakter uit dat font, maar dat zal geen probleem zijn als je er een kiest die je vrijwel nooit gebruik!

Ik las net je berichtje. Ik heb je ook een prive berichtje gestuurd, maar weet niet of je die automatisch te zien krijgt. Ik zou heel graag van je voorstel gebruik maken om mijn logo om te zetten naar een truetype.
    Anders gaat het mij een boel geld kosten, en het is toch een eenmalige handeling.
    Vertel me waar ik het heen moet mailen en het komt je kant op. Heel erg bedankt voor je aanbod.

Bijdrager
    was frans

true type fonts geven geregeld problemen, type 1 fonts zijn een stuk betrouwbaarder.

Bijdrager
    Brims

Alles word toch open Type in de toekomst?

Bijdrager
    was frans

als het goed is wel ja…. ik denk nog vanuit classic

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.