17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Ganymedus

VCD => ??

Ik heb twee bestanden (usb disk) welke ik even voor een collega op cd moet zetten. Volgens mij is het een vcd, hij weet het zelf ok niet.
    Het zijn een *.bin en *.cue bestand. Zijn die vcd bestanden? En hoe moet je die in vredesnaam branden?

Bijdrager
    Thijs

.bin + .cue == .iso, mount Mac OS X die niet automatisch? Overigens kan dit vanalles zijn. Van VCD tot Spelletje. Tis hetzelfde als een .iso file maar dan in 2 filetjes.

Bijdrager
    Ganymedus

Nee, hij mount niet automatisch, maar ik kan hem dus als iso laten branden via toast?

Bijdrager
    Thijs

Ik zal het ff nader toelichten. In de .cue file staat in wat voor formaat de .bin file geschreven is. Open de .cue file voor de gein maar eens met een texteditor, kan je precies zien wat erin staat. In de .iso file is deze informatie samengevoegd naar 1 file. Maar Toast moet de .cue file ook lusten en op basis daarvan die .bin file goed branden. Ik heb net ff rondgeneusd maar je kunt de .bin file schijnbaar zelf ook openmaken met Toast. Dan zou ie vanzelf moeten herkennen wat het formaat is.

Bijdrager
    Ganymedus

thnx
    nu nog cd’s van 80 min

Bijdrager
    Ganymedus

Argh, het zijn cd’s van 809 mb. Dat zijn 90 min. cd’s met overburning. Kan toast dit aan??

Bijdrager
    Thijs

Wanneer het VCD’s zijn zijn de formaten iets anders en lijken ze groter, een VCD is namelijk een mixed mode CD. Ze moeten gewoon op een ‘normale’ 80 minuten cd passen. Die extra 9 mb kun je wel overburnen, ik gebruik geen toast maar cdrdao en cdrecord en daar gaat dat gewoon goed mee.

Bijdrager
    Ganymedus

Hmm die zijn vast wel ergens te downloaden toch? Werken die gelijk aan die van toast, of zit daar weer een apart verhaal aan vast?
    Het vreemde is, als ik het bestand dubbelclick wordt hij in toast weer gegeven als een bestand van 809 mb, als ik hem erin sleep, is hij 790…. toch een verschil.

Bijdrager
    walinsky

Branden met FireStarter
    heb niet zo snel een linkje; versiontracker vindt hem wel

maak je geen zorgen over die 800 Mb image; 700 Mb cd’s zijn groot genoeg.

Bestandje op de drop-box van Firestarter slepen; en branden maar….

Bijdrager
    Ganymedus
    ”walinsky”

Branden met FireStarter
    heb niet zo snel een linkje; versiontracker vindt hem wel

maak je geen zorgen over die 800 Mb image; 700 Mb cd’s zijn groot genoeg.

Bestandje op de drop-box van Firestarter slepen; en branden maar….

welk van de bestandjes moet ik er dan op slepen?

Bijdrager
    walinsky

maakt niet uit; de cue – of de bin
    hij pakt automatisch de andere erbij
    :D

Bijdrager
    Ganymedus

Dankje voor de reactie.:) Ik ga het vanavond proberen.
    Je weet zeker dat ze gewoon op standaard cd’s kunnen??

Bijdrager
    walinsky

ik heb jouw bestanden niet gezien;
    maar ik heb de ervaring dat (iso/cue) > 800 Mb gewoon op een cd gaan.
    …en niet met overburning…
    ik denk dat er hier-en-daar wat overhead in de binaries zit…

Bijdrager
    Thijs

Dat komt door de layout van de VCD, die heeft nl een ISO9660 stuk en een raw stuk waar de mpg op staat. Dit laatste stuk is moeilijker te schatten voor een fikprogrammatje. Maar aan de grote van de bin kan je zien hoe groot de cd is die je nodig hebt. De bin is nl een 1-1 kopie van het origineel.

Bijdrager
    Ganymedus

Krijg de melding:
    error Cannot setup disk-at-once writing for this device. :cry:

Bijdrager
    Thijs

vaagjes, dat zou dan aan de brander moeten liggen, ik weet hier even geen antwoord op helaas:(

Bijdrager
    olbo

Even tussendoor: heeft een VCD bestand altijd een .cue bestand erbij of hoeft dat niet zo te zijn? Kan het ook in het .bin bestand opgenomen zijn?

P.S. Onder classic is het werken met film formaten al helemaal een ramp. Die krijg je daar al helemaal niet op CD gebrand!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.