6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Dahlia

VCD menu met toast???

Heb net 2 mpeg’s op vcd gebrand en in toast (6) aangevinkt dat ik menuknoppen wil, maar helaas, geen knoppen. Ook is het erg lastig heen en weer te gaan tussen de 2 films op mijn stand-alone.
    Kan ik geen menu’tje in toast aanmaken met mpeg’s (gemaakt met EyeTV)?

Dahlia

Bijdrager
    LEXY

Wat bedoel je precies met knoppen? Als ik een VCD afspeel zie ik leuk foto’s van de verschillende filmpjes. Het selecteren gaat op mijn speler alleen met de I< of >I van de afstandsbedienining. Select en enter werkt dus niet.

Succes, LEXY.

Bijdrager
    Richele

Het heeft meer te maken met je standalone DVD speler. De meeste spelers ondersteunen de menufunctie in een vcd niet en spelen dan alleen de mpegjes af.
    Wat je zou kunnen proberen is om een cDVD te maken, dit is een DVD structuur die je maakt op een CD (de hoeveelheid datat mag dus niet over de 700 mb gaan!). Als je geluk hebt dan speelt je DVD speler hem ook gewoon af (eerst dus met een rw testen wat een hoop DVD speler spelen hem niet af, de meeste mac en Winddozen wel). Je stelt toast dan in op het maken van een DVD met menu’s, gooit je filmpjes er op, branden maar.

Succes

Bijdrager
    Dahlia

Met knoppen bedoelde ik eigenlijk alleen een menu, Lexy. Ik heb nog niet kunnen zien hoe dat er in de praktijk uitziet omdat het me dus niet lukt.
    Het klinkt plausibel, dat het aan mijn stand-alone ligt.
    Maar hoe kan je op je Mac bekijken of er wel een menu aangemaakt is?
    Ik bedenk me dat ik niet weet hoe ik een vcd in volle omvang kan bekijken, behalve in VLC, maar dan zie ik dus ook geen menu maar kan ik alleen direct de films openen (geloof ik).
    Dat van die cdvd is een goeie, ga ik proberen.

Dahlia :?

Bijdrager
    LEXY

Mijn video cd heb ik trouwens allemaal in SVCD formaat gedaan. Weet eigenlijk niet of dat verschil uitmaakt. Maar zoals ik al zei krijg ik dus bij afspelen eerst een soort van menu met thumbnails.
    Al geprobeerd op een andere DVD-speler?
    Succes weer.

Bijdrager
    Marc

Hier ook, menu met film of foto welke je kan selecteren en nadien afspelen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.