5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

Vaststellen van social media gebruik over 250 mensen.

Hallo,

Ik wil een groot aantal personen (zo rond de 250) onderzoeken qua gebruik van social media. Het is de bedoeling dat ik alle resultaten van de volgende indicators bij elkaar optel voor een eind getal, namelijk

Twitter
    * het aantal tweets van die persoon op twee data (bv 28 augustus – 13 september)
    *daar het gemiddelde van berekenen
    * het aantal followers van die persoon op twee data (bv 28 augustus – 13 september)
    * het aantal retweets van zijn tweets van die persoon tussen een bepaalde periode (bv 28 augustus – 13 september)

Facebook
    * het aantal facebook likes van die persoon op twee data (bv 28 augustus – 13 september)
    * het aantal facebook vrienden van die persoon op twee data (bv 28 augustus – 13 september)

Linked-In
    * het aantal linked-in connecties van die persoon op twee data (bv 28 augustus – 13 september)

Hoe kan ik dit het gemakkelijkste vaststellen voor zo’n groot aantal gebruikers? Ik snap dat ik de namenlijst en de usernames zelf moet opzoeken, dat is het grootste probleem nog niet. Maar daarna?

Ik weet dat er tools zijn, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die het precies op 2 datum doet en ook nog betaalbaar is (of gratis of kunnen opzeggen na 1 maand). Ik heb ook al 30 tools kunnen vinden maar geen enkele geeft precies aan wat ze kunnen. Heeft er iemand ervaring met zulke tools?

Heeft er iemand suggesties voor het gebruiken van 1 bepaalde tool en vervolgens met automator elke keer een nieuwe username in te voeren?

Graag nieuwe ideeën!

-het precieze onderzoek zet ik hier niet neer om google resultaten te voorkomen-

Bijdrager
    Wijtze

Waarschijnlijk kun je SPSS gebruiken. Hierin kun je de database opbouwen om er vervolgens de berekeningen op los te laten.

Maar hoe het programma precies werkt, weet ik niet. Ben nooit een held met statistiek geweest.. Maar dit pakket ken ik van mijn opleiding.

Bijdrager
    Koning Frank

Laat ik dat nou net gister gedownload hebben. Als ik eenmaal de data heb kan ik het prima in SPSS verwerken.
    Ik bedoel niet het verwerken van de data, maar het verkrijgen.

Bijdrager
    Wijtze
    No_Name op 05 januari 2013

Hoe kan ik dit het gemakkelijkste vaststellen voor zo\’n groot aantal gebruikers? Ik snap dat ik de namenlijst en de usernames zelf moet opzoeken, dat is het grootste probleem nog niet. Maar daarna?

Sorry, ik las deze zin verkeerd. Succes verder met je onderzoek!

Bijdrager
    Koning Frank

Het is onmogelijk. Twitter API stelt je niet in staat om verder dan 7 dagen terug te gaan in de user history.
    Andere 3rd party software is te duur. Gratis tools zijn niet te automatiseren voor zo’n grote doelgroep.

Ik beperk mij nu tot Twitter en dan zonder de tijdsfactor. Dan is het gemakkelijk via de API en via PHP te automatiseren:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.