4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    XanderN

Vastlopers op iOS 11

Sinds enkele dagen heb ik op zowel mijn iPad Air als iPhone 7 (in mindere mate) steeds vaker last van vastlopers. Apps als Instagram of Chrome starten op, maar springen weer terug naar het home scherm, en wanneer ik de app opnieuw opsla slaat het apparaat meestal vast. Ook wanneer ik een app helemaal wil afsluiten dmv 2x op de home toets te drukken na dat hij weer op home scherm komt slaat hij vast.
    In dat geval werkt alleen een reboot, en zo’n reboot duurt ook langer dan gewoonlijk.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Bijdrager
    Niels

Geheugen management (en dan met name het vasthouden van apps op de achtergrond) ondervindt inderdaad problemen sinds iOS11. Dit heeft een tweetal redenen: iOS zelf en optimalisatie van apps die nog niet is uitgevoerd door ontwikkelaars. Het schijnt dat iOS11.2 het meerendeel van deze problemen oplost, dus nog even geduld vrees ik.

Moderator
    Night

Dat laatste heb ik ook last van, helaas. Je kan op de home-button drukken tot je een ons weegt (tot reboot). Jammer dat Apple wederom een kans laat liggen met iOS 11. Ik bedoel: dit soort kinderziekten hadden toch allang onderkend moeten zijn tijdens de beta-trajecten.

Bijdrager
    Hyrax

Geen last van het terugspringen naar het beginscherm, maar wel vastlopers, continue. Zoals @night zegt kan je op de home button drukken wat je wilt, er gebeurt niks. Heel irritant.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.