2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    pa3bmg

Vastlopers Mountain lion

Ik heb een MBP(werk) en iMAC(prive) en beide lopen vaak vast onder Mountain lion.
    Dit gebeurde zeker 1 keer per dag per machine.
    Ook gebeurde het wel eens als ik s’morgens wou beginnen dat hij ge-reboot had.

De crash logs gaven aan dat er problemen waren met de video kaart??
    Ik was de wanhoop al nabij en wilde al terug gaan naar Lion.
    Ook de news groepen bij Apple gaven aan dat een aantal mensen gelijke problemen hebben.
    Echter niet massaal en Apple verwees ze ook naar de dealer met hardware problemen aan de video kaart.
    Het gaat er bij mij niet in dat mijn MBP en iMAC dat toevallig beide hebben.
    Dus moest het gezocht worden bij mijn gebruik en apps. Hier kwam ik niet uit.
    Eerst verdachte ik Word later Safarie maar het niet gebruiken van die apps hielp niet.
    Uiteindelijk vond ik op een Apple news groep iemand die een gelijk probleem had en het opgelost had
    door het uitzetten van sharing. Ik ben zelf iemand die graag sharing heeft open staan en vooral Samba.
    Uiteindelijk heb ik alle sharing uitgezet en ben nu al een paar dagen verlost van de vastlopers.

Het is natuurlijk kwalijk dat een OS hierdoor onderuit zou gaan. Maar voorlopig ben ik weer blij.

Bijdrager
    Franky Mac

Wat liep er vast? OSX, de Finder of applicaties?

Ik heb ook problemen met Mountain Lion, het begint meestal dat het ingebouwde zip-programma tijdens het uitpakken van een zip niet meer reageert. De dagen daarna wordt het steeds erger en reageert de finder van tijd tot tijd niet meer. Het enige dat mij dan nog rest is een clone terugzetten en dan kan ik weer een aantal weken zonder problemen mijn macbook gebruiken.

Als de symtomen weer terugkomen, dan zal ik ook eens naar het netwerkgebeuren kijken. Maar zonder netwerk kan ik niet met mijn 128GB SSD.

Mijn iMac draait al ruim twee en een half jaar zonder problemen Snow Leopard.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.