9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    joepie

vastlopers in safari en mail

als ik mijn mac achterlaat met safari of mail open en na een tijdje terugkom,
    hangt de muis en reageert de machine niet meer. De enige manier om grip te krijgen is om de stekker eruit te halen en compleet nieuw op te starten…
    weet iemand raad????
    mac g4 1,25ghz/512
    :finderoud:

Bijdrager
    Imotmart

Gebruik je een Vigor 2xxx serie in combinatie met Panther (OS. 10.3.x)? Ja? Dan of router firmware flashen met een andere computer (niet OS X 10.3.x) of andere router kopen.

Heb je je schijfpermissies de laatste tijd nog gechecked? Nee? Doen!

Bijdrager
    joepie

zo hee,
    jij hebt er verstand van! ik dus de ballen, maar dat had je vast wel begrepen.
    wat is schijfpermissie??
    enne mijn dsl router is van e-tech en voldoet perfect volgens mij?????

Bijdrager
    joepie

o ja,
    ik doe regelmatig software updates via die bol met de pijltjes er omheen(hoe ’t heet weet ik zo niet maar wekt goed

Bijdrager
    Imotmart

In map applications -> Utilities (of via shortcut shift-apple-u) zit Disk Utility.
    Daarin selecteer je je HD en dan klik je op repair permissions. Tadaa.

Bijdrager
    joepie

geweldig macadelic!
    ik heb het gevonden. oooh schijf ehbo, ken ik nog van os 8,6. maarre het loopt vast op de software van m,n printertje. ik kan dan slechts afbreken. (ik heb nederlandse versie)

hier komt wat bagger.
    mark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/ColorsFaded.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/ColorsFaded.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/IntermittentPrints.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/IntermittentPrints.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/IntermittentPrints.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintDarkOrSmudged.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintDarkOrSmudged.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintDarkOrSmudged.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintSmears.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintSmears.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/PrintSmears.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/VerticalLinesNotSmooth.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/VerticalLinesNotSmooth.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/VerticalLinesNotSmooth.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/WhiteLines.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/WhiteLines.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality/WhiteLines.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/MistakesOrQuality, should be 80, group is 501
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/ClearingJams.html, should be 0, owner is 501
    Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/ClearingJams.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/ClearingJams.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    User differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/FeedingSpecialty.html, should be 0, owner is 501

Beëindigd door gebruiker

Group differs on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/FeedingSpecialty.html, should be 80, group is 501
    Permissions differ on ./Library/Printers/Lexmark/Z600 Series.help/Contents/Resources/English.lproj/Troubleshooting/PaperMisfeedsorJams/FeedingSpecialty.html, should be -rw-rw-r– , they are -rwxrwxr-x
    The privileges have been partially verified or repaired on the selected volume.
    Fout: Geannuleerd door gebruiker (-9996)

Het controleren van de bevoegdheden is voltooid

en toen????

ik heb maar gestopt omdat ie voor mijn gevoel hierop blijft hangen.
    het blauwe balkje loopt niet verder….

er zit ook nog een script? software herstel op..
    maar volgens mij gaat dat echt over het os…
    ik heb volgens mij een printer-probleem. terwijl hij het toch goed doet na enig vijven en zessen.

wie weet raad?

Bijdrager
    Gijs

Als je denkt dat hij vastloopt, hoor je dan de schijf nog ratelen? Het controleren van de permissies kan best even duren, hoor. Dus misschien dénk je alleen dat hij vastloopt.
    Het probleem met Safari en Mail doet zich voor in OS X versie 10.3.2 met een router van Vigor. Het updaten van de firmware van de router verhelpt dat. Nou zeg je dat je een e-tech router hebt, dus of het voor jou ook opgaat weet ik niet. Ik weet namelijk weinig van routers.

Bijdrager
    macnriq

Ik heb dat probleem op m’n werk ook, ik heb volgens mij een imac met 17″ breedbeeld…een nieuwe..

Bijdrager
    joepie

door downloaden van java 142 is alles opgelost
    thanx mac!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.