12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    linovb

Vastloper Lion

Zodra mijn iMac met Lion is opgestart kan ik alleen programma’s openen maar daarna niks meer doen. Afsluiten lukt dus ook niet meer. Zelfs afsluiten via het appeltje lukt niet. Uitzetten en daarna weer aanzetten verhelpt niks, Iemand enig idee?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Sascha

Heb je de schijfbevoegdheden al eens herstelt met het Schijfhulpprogramma? En hoe gedraagt alles zich in een nieuwe, schone gebruikers-account?

Verder is mijn raad: upgrade NIET naar Lion. Dat heb ik zeer wijselijk ook nog niet gedaan.

Bijdrager
    Afroman

Verder is mijn raad: upgrade NIET naar Lion. Dat heb ik zeer wijselijk ook nog niet gedaan.

Niet iedereen heeft dezelfde foutmelding. Je zou het beter anders kunnen formuleren, zoals upgrade NOG niet naar Lion.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Beetje vaag dit…
    Je opent dus een programma, en dan? Krijg je dan de strandbal cursor? Kun je ook niet meer switchen tussen programma’s?

Probeer eens een safe-boot: opstarten en gelijk met de boing de shift-toets ingedrukt houden totdat de voortgangsbalk verschijnt. Let op: het opstarten kan langer duren dan normaal, niet onderbreken!
    Start daarna gelijk normaal op.

Bijdrager
    Macosxachist
    Sascha op 07 augustus 2011

Prachtig ‘advies’, vooral voor mensen die bijvoorbeeld net een nieuwe Mac Mini of MB Air hebben gekocht. :crazy:

Bijdrager
    Bintje
    Bijdrager
    Macosxachist

dubbele post…

Bijdrager
    Maverick9898
    Macosxachist op 07 augustus 2011

Prachtig \’advies\’, vooral voor mensen die bijvoorbeeld net een nieuwe Mac Mini of MB Air hebben gekocht. :crazy:

Ja of de TS zelf die al naar Lion geupgrade heeft;)!

Bijdrager
    linovb

Ik heb een iMac van voor 2011 en Lion heeft een week lang goed gelopen.
    Vanmiddag is wel de stroom even uitgevallen terwijl de iMac aan stond….kan dit het probleem veroorzaken?
    Soms doet de iMac het even en blijft dan weer vast staan…nieuwe programma’s gaat prima maar programma’s afsluiten niet.

Bijdrager
    Maverick9898
    Macosxachist op 07 augustus 2011

Prachtig \’advies\’, vooral voor mensen die bijvoorbeeld net een nieuwe Mac Mini of MB Air hebben gekocht. :crazy:

Ja of de TS zelf die al naar Lion geupgrade heeft;)!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    linovb op 07 augustus 2011

en Lion heeft een week lang goed gelopen.
    Vanmiddag is wel de stroom even uitgevallen terwijl de iMac aan stond….kan dit het probleem veroorzaken?

Zie mijn eerste post. (safe-boot)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.