4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    knaai

Vastlopen videostream door verouderde videokaart?

Als ik videostreams bekijk op mijn Cube (450 Mhz-Ati Rage 128 PRO- 896 MB RAM) tot 500kb/s is er niets aan de hand, maar wanneer ik met Realplayer b.v 800 kb/s probeer loopt het geluid goed door maar bevriest het beeld.
    Aan de internetverbinding kan het waarschijnlijk niet liggen, omdat ik een Chello Extreme verbinding heb en deze ook goed werkt.
    Kan het zijn dat mijn videokaart het niet meer trekt en dat ik een upgrade nodig heb?
    Of heeft iemand nog andere suggesties?
    B.v.d,
    Groet

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat je processor het niet meer trekt. Volgens mij is dat bij jou de zwakste schakel.:roll:

Bijdrager
    boerke

en voorheen?
    qua video, moet je compuutje het eigenlijk nog prima trekken, tenzij het om vette hd-stream’s gaat.
    Maar chello xtreme zegt natuurlijk ook niets over de verbindingssnelheid met de server
    die hierin ook een probleem kan zijn.
    (maar realplayer heeft bij mij ook altijd problemen gegeven…tenminste ik behandel het als het moeilijkste formaat. en 800kbs is nogal wat)
    hoe gedraagt een hd-trailer vanaf apple.com zich?

zet die link hier ook ff neer…kunnen we het allemaal proberen op diverse compu’s.
    Ik zou trouwens niet meer upgraden, een nieuwe 10x(20x) zo snelle mini is waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe video-card in een cube. (die je trouwens (vergelijkinggewijs) nog dik kan verkopen)
    (is gewoon een omruilertje)
    trouwens de videocard die je eventueel voor veel geld in een cube kan steken, is waarschijnlijk “slechts” de helft van de snelheid van die “slechte onboard video” van een mini.
    op een gegeven moment moet je accepteren dat upgraden veel te duur wordt, en je beter het ouwe ding erbij kan houden voor de heb, en er iets anders bij te nemen,

(daarna blijf je nog een maand proberen voor jezelf te bewijzen dat dat ouwe ding nog best wel kan…hierna ben je toe aan zolder of verkoop)

Bijdrager
    knaai

Bedankt voor de tips en info.
    Ik denk dat ik het beste gewoon moet leren leven met dit ongemak, want de Cube wegdoen is voor mij geen optie. Wellicht inderdaad na een tijdje voor ‘erbij’, al voldoet hij na 3 nieuwe harddisks en 1 nieuwe processor (het ontbreken van een fan eist wel degelijk zijn tol) nog best goed.

Hier nog de link van de videostream:
    http://www.vpro.nl/programma/hollanddoc/

Wellicht kan ik nog wat in ‘voorkeuren’ vernaderen in Realplayer….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.