7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sanderbucx

Vastlopen na sluimerstand

Beste Lezer,

Het komt nu steeds regelmatiger voor dat mijn macbook 2.4 GHz vastloopt na een sluimerstand. Mijn scherm wordt volkomen zwart waarbij de muis nog het enige zichtbare is. De muis kan ik gewoon blijven bewegen, echter mijn log-in scherm na sluimer komt niet in beeld. De enige optie die ik dan heb is de computer opnieuw opstarten.
    Kan iemand mij met dit probleem helpen?

BVD

Vriendelijke groet,

Sander

Bijdrager
    lmalblas

Ik kom inderdaad hetzelfde probleem steeds vaker tegen.

Bij mij werkt het meestal om het scherm weer dicht te doen, wachten tot de laptop weer in sluimer is (‘ademend’ lampje voorop) en hem dan weer open te doen om vervolgens normaal te kunnen aanmelden.

Bijdrager
    sanderbucx

ok thx voor je snelle reactie!
    Maar in principe hoort dit natuurlijk niet….
    Zou ik hier iets voor moeten instaleren en/of downloaden?

BVD

Bijdrager
    lmalblas

Afwachten of een volgende versie van OS X het misschien oplost. Alhoewel ik niet denk dat het daaraan ligt. Mijn MBP staat flink vol voor wat betreft de harde schijf, dus ik denk dat het misschien wel daar door komt. Hoe zit dat bij jou?

Bijdrager
    sanderbucx

Dat telt niet voor mij, mijn schijf is voor 1/3 vol en heb um nu 3 weken. Dus vrij nieuw kun je zeggen…..
    Vind het maar raar :S

Bijdrager
    bartvanderveer

Ik heb het sluimer probleem ook, is het niet iets van de laatste ‘update’ ?

Bijdrager
    lmalblas

Ik heb nu trouwens ook al 2 à 3 keer een ander probleem gehad dat ook met de sluimer te maken heeft. Als ik m’n MBP weer open doe dan krijg ik normaal een inlogscherm, maar deze paar keer kreeg ik dat dus niet en kon ik gewoon doorwerken (wat dus niet hoort). Na een minuutje werken krijg ik dan het inlogscherm alsnog en moet ik dus m’n wachtwoord invoeren om weer door te werken. Dit is dus niet helemaal de bedoeling (of helemaal niet…).

Misschien iets dat hier ook mee te maken heeft. M’n Finder loopt tegenwoordig vaak vast en moet ik dan opnieuw opstarten.

Zijn er mensen die deze soort verschijnselen ook in deze combinatie hebben? Het is pas 1 of 2 weken, dus zou best kunnen dat het na de update erin geslopen is. :?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.