5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

Vaste Ethernet verbinding en Wifi Netwerk voor Canon Printer?

Ik heb iMac met vaste Ethernet verbinding via modem, ook heb ik een Airport Extreme die nu niet in gebruik is!

Ik heb nu een Canon Pixma MX 340 Printer gekocht met WiFi voorziening.

Nu wil ik de vaste Ethernet verbinding via modem handhaven voor mijn iMac en Wifi gaan gebruiken om te printen ivm dat enkele laptops in andere delen van mijn huis staan!

Moet bv in Network, Ethernet verbinding en Airport Extreme gelijktijdig, verbonden zijn?? Ik heb dit nu en printer werkt maar snelheid
    van Ethernet duidelijk minder.

Hoe te handelen?? Ben al een tijdje bezig maar kom er niet uit!

Bijdrager
    Pieterr

Je sluit je AirPort Extreme aan op je modem met één ethernetkabel
    Daarna reset je je modem (stekker eruit, even wachten, stekker er weer in).
    Je iMac sluit je aan op de AirPort Extreme.
    Met de AirPort Utility configureer je je AE.

modem ——— airport extreme —————- imac

modem ——— airport extreme . . . . . . . . . . . printer

waarbij:

—————— ethernet

. . . . . . . . . . . . wifi

Bijdrager
    MadSven

Printer met een ethernet kabeltje aan een airport hangen en koppelen aan je thuisnetwerk,… klaar is klara.
    De printer ondersteunt wifi, maar bij mij is dat nooit echt gelukt. Vandaar dat ik ‘m op een AE heb zitten, samen met airtunes.

Bijdrager
    mark-a-mac

@TS
    Denk dat het ook handig is als je even vertelt wat voor modem je hebt, want ik vermoed dat je laptops door het huis ook op het internet zitten? In dat geval heb je een modem/router waarin wss. ook nog een WAP zit ingebouwd. Je kunt daar niet zo maar een Extreme aanhangen.
    In het geval je echt alleen een kaal modem hebt, waar je maar één computer aan kan hangen, dan is wat Pieterr schrijft in elk geval het begin. Je printer kun je ook via de USB-aansluiting aan je Extreme hangen, dan maak je niet onnodig gebruik van WiFi.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik heb het printen via WIFI bij mijn Canon Pixma MP620 uiteindelijk wel aan de praat gekregen, maar het was een PITA. Het probleem is dat Canon voor de aansturing via WIFI en eigen protocol gebruikt. Na het installeren van de drivers en de bijbehorende programma’s (o.a. Canon IJ printer utility) zag het printer installatieprogramma van de MAC de printer niet. Van alles geprobeerd, maar helaas. Uiteindelijk heb ik via de browser de CUPS interface gestart en de printer daar geïnstalleerd. CUPS zag de printer pas toen ik de Canon driver had gekozen. Hierna zag het printer installatieprogramma van de Mac de printer ook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.