11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    metdick

[Opgelost] Vast IP via service

Goedenmorgen

Ik zit in een gebied waar ik, qua ISP maar één mogelijkheid heb om een vast IP te krijgen (via een zakelijke aansluiting).
    Na 9 jaar gedoe wil ik van die ISP af.

Er schijn een mogelijkheid te zijn om via een ‘service’ een Static IP te krijgen.
    Hoe?
    Bij welk bedrijf?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

greetz

Bijdrager
    Q-collective

Waarom wil je überhaupt een vast IP adres?

Bijdrager
    metdick

omdat ik hier een server heb draaien

Bijdrager
    Q-collective

Dat dacht ik al. Waarom geen server via een VPS? Digital Ocean is een populaire waar je vanaf $5 per maand een server hebt draaien. Als je interesse hebt, kan ik je met een promolink $10 korting geven (2 maanden gratis dus). Er zijn ook andere VPS diensten natuurlijk, maar dat lijkt me structureel de betere route.

Bijdrager
    metdick

hmmmm…..

maar volgens mij ben ik heel goed geholpen met een vast IP naar onze MacOS server die hier ingericht is en prima draait.

Bijdrager
    jv65

Er schijn een mogelijkheid te zijn om via een ‘service’ een Static IP te krijgen.
    Hoe?
    Bij welk bedrijf?

Misschien heb je hier wat aan:

https://vpnstaticip.com

Bijdrager
    metdick

Dank je Jv65

Heb je hier ervaring mee?
    Zijn er goedkopere aanbieders?

Bijdrager
    jv65

Nee, geen ervaring mee.

Je zou ook evt gebruik kunnen maken van een Dynamic DNS Service.

https://www.noip.com/free

Moderator
    Raymon Mens

Ik weet niet of je een beetje handig met Linux bent, maar je zou kunnen overwegen voor een paar dollar per maand een VPS te huren. Die heeft een vast IP en kan alle dataverkeer doorsluizen naar je eigen server. Is het absoluut noodzakelijk dat de server in je eigen huis blijft draaien? Een VPS kan misschien ook de taken die je in-house server nu doet overnemen.

Bijdrager
    Dorkiban

De oplossingen hier lijken me nogal moeilijk voor het probleem. Ik denk ook dat een Dynamic DNS service de oplossing biedt. Hierbij melden je apparaten (server) zich aan bij de DynDNS dienst die vervolgens alle verkeer via het vaste IP adres laat lopen. Als je ISP je IP adres verandert, zijn er dus geen gevolgen voor je vaste IP adres.

Bijdrager
    metdick

Dat bedoel ik: Dynamic DNS service

Dank je Dorkiban!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.