3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

Vast IP met Extreme als brug

Ik heb de volgende opstelling:

– Kabelmodem
    ——- Netgear Router
    ———— Draadloos
    ———— Airport Extreme
    —————– MacbookPro (kabel)
    —————– Powerbook (kabel)

Het modem en de netgear-router ligt bij de buurvrouw (waar ik het internet mee deel), waar mijn Airport (dmv kabel) aan verbonden is. Die heb ik als brug ingesteld en mijn MacbookPro en Powerbook op aangesloten, wat allemaal erg prima werkt. Ik wil mijn Powerbook als server wil gebruiken en dus een vast (intern) ip-adres geven. Dit deed ik voorheen altijd in de instellingen van de Netgear, waar ip’s dmv DHCP worden uitgedeeld en je een ip-adres kan reserveren. Ik zie hier de machines achter de Airport ook staan, dus kan mijn Powerbook 192.168.1.2 geven, wat na opslaan/reboot ook werkt.

Mijn probleem hiermee is dat de Netgear dit ip-adres aan anderen gaat weggeven zodra m’n Powerbook in slaapstand gaat, waardoor mijn Powerbook bij ontwaken een fout ip-adres heeft en mijn port-forwarding (ivm ftp etc) nergens meer op slaat. Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen om de boel werkend te houden?

Alvast bedankt,

J.

Bijdrager
    macpro

Gee je PowerBook een vast IP adres in de netwerk instellingen.
    Kies daarbij een IP adres wat wel in het subnet van je LAN valt, maar buiten de range die door de Netgear wordt uitgedeeld.

Bijdrager
    Jpunt

Zo heb ik al eerder geprobeerd m’n pbook een vast ip te geven, maar heb toen niet m’n routers range aangepast waardoor internet niet meer werkte..
    Het lijkt nu te werken! Ben benieuwd of het nu ook zo blijft, maar in ieder geval bedankt!:)

J.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.