7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Varierende rasterwaarden Acrobat

Goedemorgen,

Ik weet niet of het al lang is maar dit is erg vreemd en nooit eerder opgevallen:

Als ik een pdf via een postscriptbestand heb gemaakt en ik open deze in Acrobat (7.0.3) dan is een rastermeting die in Indesign is geïmporteerd van Illustrator dat 9% is 17% als ik met het pipet erop ga staan. Maar nu het rare, als ik Apple + (vergroting) doe, dan is de rasterwaarden wel exact 9%.

Wie heeft dit nog meer en is er iets aan te doen!!

Alvast bedankt,

Gr, Henri :apple: :wink:

Bijdrager
    Blieper

Vreemd dat de bedweters hier niet op reageren…!!? :wink: :finderoud: :apple:

Inmiddels tien uur verder……

Bijdrager
    Mc Erik

Het eerste wat in me opkomt is iets met puntverbreding maar dat zou inhouden dat hij bijna 100% is.
    De kans dat je hier iets aan hebt is klein maar ik vond het zo sneu voor je.

Een Betweter

Bijdrager
    Blieper

He Mc Erik,

Bedankt jij bent de eerste! :wink:
    Helaas heb ik verschillende Acrob 7 gebruikers al gesproken en die hebben precies hetzelfde dus het is gewoon een software-fout.

Betweter is idd met een t, maar ik had hem al geplaatst en ik dacht, is goeoed!!

Is trouwens niet sneu voor mij, sneu is als iemand denkt dat ie het antwoord weet en dat het dan nergens op slaat!! :P

Bijdrager
    Mc Erik

Sneu is een vraag stellen als je het antwoord blijkbaar al weet.

Ik probeerde je trouwens serieus te helpen met een antwoord waarvan ik dacht dat je er iets aan kon hebben maar ik vermoedde van niet.

Bijdrager
    Blieper

Nee, echt bedankt Erik, dat antwoord in het rood was niet voor jou bedoeld, maar ik vind over het algemeen dat er vaak antwoorden worden gegeven, van … ja wat is dat nou!! en dát vind ik sneu!!

Nee, voordat ik je antwoord gelezen had vanavond had ik al mede Acro 7 gebruikers gesproken en die hadden het ook, vandaar dat ik het toen nog niet wist. Excuses voor het verkeerd begrijpen!:wink:

Bijdrager
    Blieper

Het lijkt erop dat steunkleuren die eerst via postscript gemaakt zijn en daarna met Distiller, dat die idd andere waarden krijgen in de Outputprevieuw van Acrobat, maar als ik hem rechtstreeks exporteer vanuit Indesign dan is het wel goed. :wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.