6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    KoenWies

Variable Diagram in Numbers

Hee Allemaal,

Voor mijn bedrijf ben ik bezig met een winstanalyse op een bepaalt product.

Het product heeft zowel constante als variable kosten.
    De variable kosten veranderen aan de hand van de afzet. Dus als ik meer of minder producten verkoop veranderen daardoor mijn kosten.

Nu heb ik één veld waar ik dus mijn aantal in kan vullen. Daardoor worden alle gegevens automatisch aangepast en zie ik dus mijn winst.

Maar nu wil ik dus een Lijndiagram hebben die dus mijn winst laat zien bij verschillende afzetten.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!
    Koen Wies

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit lijkt mij een kwestie van een tabel maken met daarin een kolom A met aantallen en een kolom B met de bijbehorende kosten, en dan een grafiek maken van die tabel … De formule heb je al, dus die hoef je alleen maar even te kopiëren naar alle cellen in kolom B. Zoiets dus:

Bijdrager
    KoenWies

Hee jakko,

Bedankt voor je reactie!
    Het probleem is dus juist dat ik geen formule heb.

Ik heb verschillende tabellen gemaakt die allemaal verwijzen naar het vakje “Q” (Q=aantal verkochten producten) om zo de variable kosten te bereken:

in een ander werkblad staat dan het vakje “Q” (in mijn geval: Aantal verkochte DVD’S)

Aan de hand daarvan worden de overige gegevens berekend.
    Deze wil ik dus ingevuld hebben in mijn lijndiagram.

Uiteraard zou ik ze natuurlijk handmatig kunnen invoeren (zoals ik bij 45 en 50 stuks heb gedaan) maar omdat ik meerdere van deze analyses moet maken hoopte ik dat het ook geautomatiseerd kon worden.

Groeten,
    Koen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar je hebt toch alle benodigde gegevens? Dan kun je dus een formule opstellen …

Bijdrager
    KoenWies

Dat is inderdaad een heel sterk punt…

Soms is het leven zo simpel!

Bedank voor je reacties! Zo moet het wel gaan lukken!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En als je slim bent laat je die formule de waarden uit je bestaande cellen halen, in plaats van ze er “hard” in te zetten. Dus geen “A*0,21” voor de prijs van je enveloppen, maar iets als “A*Constante Prijzen :: E1” — op die manier verandert de formule gelijk mee als bijvoorbeeld de prijs van enveloppen omhoog gaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.