10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Joop Vos

Vanuit Pages naar Canon Pixma TS9150 randloos printen … !?

Dat lukt me alleen als ik in Pages b.v. A4 randloos instel en in het printvenster als kwaliteit ‘foto’ aangeef met papier uit de ‘achterlade’.

Is er iemand op het forum die dezelfde printer gebruikt en randloos op gewoon papier uit de hoofdlade kan printen?

Moderator
    Night

Heb je dit probleem alleen in Pages?

Bijdrager
    Joop Vos

Nee, ook vanuit Photoshop werkt randloos printen alleen met (foto of gewoon) papier uit de achterlade en met ‘foto’ als type media. Je moet dan ook nog eens de printer foppen door te zeggen dat er glossy papier geladen wordt. Ik ben bang dat deze printer inderdaad alleen foto’s randloos kan printen en niet – wat ik vaak doe – mijn brieven en facturen waarbij het logo aflopend is …:(

Bijdrager
    Joop Vos

Canon zelf zegt via een support mail dat er wellicht (!?) via Airprint niet randloos op gewoon papier geprint kan worden. Airprint is de default verbinding met de printer. Via een kabel (USB) kan ik vervolgens geen geschikte driver vinden … !? Ik heb Canon weer gemaild. Wordt vervolgd …

Bijdrager
    Joop Vos

Ah … de printer werkt alleen via Airprint. Lees ik net op een webpagina van Canon. Ik heb Canon gemaild dat het erg handig zou zijn als de driver zou kunnen worden aangepast om ook op gewoon papier uit de hoofdlade randloos te kunnen printen. Ik ben bang dat ze daar (voorlopig) geen tijd in gaan steken. Maar goed, ik en alle lezers van dit draadje zijn nu dus op de hoogte van het wel en niet randloos kunnen printen op een Canon Pixma TS9150.

Overigens … wel een te gekke printer qua formaat (afmetingen), design รจn afdrukken (foto’s) …:)

Moderator
    Night

Het is vrij gebruikelijk dat printers (niet alleen bij Canon) niet aflopend kunnen printen op gewoon papier uit de standaard papierlade. Pas als speciaal fotopapier wordt geselecteerd, kan deze optie gebruikt worden.

Bijdrager
    tarmac58

Vreemd, dat je alleen zou kunnen afdrukken via Airprint. Ik heb het zojuist op mijn TS9150 zonder wifi geprobeerd en ja, hij doet het gewoon via USB

gewoon met de standaard driver van Canon. ( randloos op normaal papier is mij trouwens ook niet gelukt, geen idee waarom, maar ik kan er ook niet zo mee zitten;)

Verder een prachtige printer, het enige is dat het niet altijd even makkelijk is alle kleuren inkt snel te kopen. ( hij heeft 1 kleur meer dan de meeste vergelijkbare Canons en die heeft niet iedereen altijd op voorraad)

Bijdrager
    tarmac58

( off topic: ik typ gewoon leestekens en krijg ongevraagd opeens een smiley. is dat een bug of een feature?)

Moderator
    Night

Feature ๐Ÿ™‚

Bijdrager
    Wilbert

Ik heb een TS8150. Randloos printen is geen probleem maar dat doet hij alleen vanuit de achterlade en dat kan ook op gewoon papier dus ik print mijn aflopende facturen op die manier. Het zou inderdaad wel fijn zijn als hij dat ook gewoon uit de normale lade zou kunnen zoals de MG8150 die ik eerst had.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.